TIP (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 6 360 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1011002090
Ders İsmi: Tıpta Kök Hücre Teknikleri Ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Berna YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kök hücre biyolojisi ve plastisitesi hakkında bilgi sahibi olmak. Ana hücre saflaştırma teknikleri, temel bilgi ve mekanizmaları öğrenmek.
Dersin İçeriği: Kök hücre tanımları,farklılaşmış hücrenin çoğalması,hematopoetik kök hücreler,farklılaştığı hücre tipleri,saflaştırma teknikleri ve tıpta kullanımı.Mezenkimal kök hücreler,farklılaştığı hücre tipleri, saflaştırma teknikleri ve tıpta kullanımı,.Kök hücre biyolojisi ve plastitesi.Temel kök hücre teknikleri [Immunomagnetic (Manyetik),Immunodensity (Yoğunluk bazlı) Yöntemleri,Pozitif seçim,Negatif seçim)] ve aseptik koşullar. Akım sitometri yöntemi ve değerlendirme esasları.Kök hücre kullanım alanları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stem cell definitions Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
2) Proliferation of differentiated cell Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
3) Hematopoietic stem cells differentiated cell types purification techniques and their use in medicine Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
4) Mesenchymal stem cells, differentiated cell types, purification techniques and their use in medicine Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
5) Stem cell biology and plasticity Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
6) Basic stem cell techniques: Magnetic, Intensity-based Methods, Positive selection, Negative selection and aseptic conditions Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
7) Flow cytometry method and evaluation principles Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
8) Areas of use of stem cells Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
9) Therapeutic use of stem cells, somatic cell nucleus transfer Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
10) Clinical tissue engineering Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
11) Current approaches to stem cell research and applications Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.
12) Ethical and legal aspects of stem cells and cloning Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Chowdhury, S., & Ghosh, S. (2021). Stem Cells: Biology and Therapeutics. Springer Nature.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %