ERGOTERAPİ (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 3011002006 | ||||||||||
Ders İsmi: | Ergoterapide Teknoloji | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Aybüke ERSİN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Rehabilitasyondaki teknolojik analizlerin ergoterapi bilimindeki kullanımına yönelik hakimiyeti kazandırmak ve klinik sahada kullanılan teknolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını kazandırmak bu dersin amacını oluşturur. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriğini teknolojinin ergoterapi alanlarında kullanımından, teknolojik rehabilitasyon araçlarından ve güncel teknoloji konusundaki gelişmelerden oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknoloji tanımları ve terminolojisi | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
2) | Engellilerde teknolojik destek | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
3) | Teknolojik araçların amacı ve kullanım alanları | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
4) | Yardımcı cihazların kullanım alanları | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
5) | Ulaşılabilir teknolojik çevre ve akıllı şehirler | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
6) | Teknoloji ve Ulaşılabilirlik | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
7) | Yardımcı çevre ve teknolojik kullanımı | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
8) | Ara Sınav | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
9) | İş ortamında teknoloji kullanımı | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
10) | Engel gruplarında teknoloji kullanımı | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
11) | Engel gruplarında teknoloji kullanımı | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
12) | Engel gruplarında teknoloji kullanımı | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
13) | Teknolojinin ergoterapi değerlendirmelerinde rolü | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
14) | Teknolojik zehirlenme | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
15) | Teknolojik tüketim berraklığı | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
16) | Final Sınavı | "1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. " |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. 2. Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. 3. Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. 4. Bridger RS. Introduction to Ergonomics, Mc-Graw-Hill, Singapore, 1995. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır. | |||||||||
2) Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır. | |||||||||
3) Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır. | |||||||||
4) Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler. | |||||||||
5) Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir. | |||||||||
6) Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir. | |||||||||
7) Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir. | |||||||||
8) Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar. | |||||||||
9) Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir. | |||||||||
10) Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır. | |
2) | Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır. | |
3) | Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır. | |
4) | Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler. | |
5) | Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir. | |
6) | Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir. | |
7) | Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir. | |
8) | Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar. | |
9) | Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir. | |
10) | Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 25 |
Sunum | 3 | % 25 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 3 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 180 |