Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Geriatrik bireyler ve sağlık |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
2) |
Hafızaya yönelik bunama tipi bozukluklar |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
3) |
Kognitif bozukluklar |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
4) |
İletişim becerilerine yönelik bozukluklar |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
5) |
Geriatrik bireylerde kognitif becerilerin değerlendirilmesi |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
6) |
Yaşam tarzı yönetimi değerlendirmeleri |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
7) |
Geriatrik bireylerin sosyal çevrelerine yönelik yaklaşımlar |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
8) |
Geriatrik bireylerin yaşam alanlarındaki bağımsız yaşam |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
9) |
İyi olma haline yönelik yaklaşımlar |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
10) |
Dünya sağlık teşkilatı ve Dünya Ergoterapi Konfederasyonunun ergoterapi hizmetleri konusundaki stratejilerinin incelenmesi
|
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
11) |
Geriatrik bireylerin hakları |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
12) |
Geriatrik bireylere yönelik yapılan toplumsal hareketler |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
13) |
Geriatrik bireylerde zihinsel iyi olma hali yaklaşımları |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
14) |
Önleyici tedavi eğitimi yaklaşımı |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
15) |
Geriatrik bireylerde hastalık algısı yönetimi ve günlük yaşam yönetimi |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
16) |
Final Sınavı |
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır. |
|
2) |
Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır. |
|
3) |
Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır. |
|
4) |
Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler. |
|
5) |
Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir. |
|
6) |
Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir. |
|
7) |
Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir. |
|
8) |
Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar. |
|
9) |
Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir. |
|
10) |
Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir. |
|