Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnmede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Değerlendirmesi: Fiziksel Değerlendirme |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
2) |
İnmede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Değerlendirmesi |
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
3) |
İnmede Kognitif Değerlendirme |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
4) |
İnmede Okupasyonel Değerlendirme |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
5) |
İnme Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçekler |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
6) |
İnmede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulamaları |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
7) |
İnmede Ergoterapi İş ve Uğraşı Tedavisi |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
8) |
Vize Sınavı- Öğrenci Sunumları (Ayna Tedavisi) |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
9) |
Bilateral Hareket Tedavisi |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
10) |
Zorunlu Kısıtlayıcı Hareket Tedavi |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
11) |
Beyin – Bilgisayar Arayüz Sistemleri |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları
|
12) |
Motor Yeniden Öğrenme Programı |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. |
13) |
İnmede Ortotik Yaklaşımlar |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. |
14) |
Robotik Rehabilitasyon |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
15) |
Görev Odaklı Yaklaşım ve Oyun Temelli Tedavi Yaklaşımları |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
16) |
Final Sınavı |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır. |
|
2) |
Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır. |
|
3) |
Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır. |
|
4) |
Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler. |
|
5) |
Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir. |
|
6) |
Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir. |
|
7) |
Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir. |
|
8) |
Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar. |
|
9) |
Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir. |
|
10) |
Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir. |
|