Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam Kalitesi Kavramı, Değerlendirilmesi ve Sağlıkla İlişkili Yaşam Kalitesinin Önemi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Ders Sunumları |
2) |
Jeneralize, Spesifik ve Hastalığa Özgü Yaşam Kalitesi Ölçekleri |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili Bilimsel Literatür
Ders Sunumları |
3) |
Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
4) |
Sağlıklı Bireylerde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları
Konuya İlişkin Literatür Araştırması |
5) |
Nörolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu (Bilimsel Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
6) |
Kas İskelet Sistemi Problemlerinde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
7) |
Çocuklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon / Bülent Elbasan (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9) |
Kardiyopulmoner Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
10) |
Romatolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Romotolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon (İstanbul Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
11) |
Kadın Sağlığında Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kadın sağlığı ve fizyoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
12) |
Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
13) |
Mesleki Rehabilitasyonda Yaşam Kalitesi
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
14) |
Psikososyal Faktörler ve Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
15) |
Oküpasyonel Denge ve Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
International handbook of occupational therapy interventions (Springer)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki kanıta dayalı mesleki bilgilerin ve becerilerin ergoterapi bakış açılarının temeli ile değerlendirme planlama ve müdahale etmeye yönelik becerileri kazanır. |
|
2) |
Ergoterapideki müdahale prensiplerinde korumaya, tedavi etmeye ve geliştirmeye yönelik kavramları anlar, kendi mesleki rolünü ergoterapist rolüyle düşünür ve bu müdahaleleri kanıta dayalı bilgileri kullanarak mesleğin gereklerini yerine getirir ve bununla ilgili becerileri kazanır. |
|
3) |
Ergoterapi biliminin kişiselleştirilebilirliğini ve özgünlüğünün yaratıcı özelliklerini kavrayarak bilişim teknolojileri ve uluslararası dil becerileriyle danışmanlık ve doğrudan hizmet verebilen akademik araştırma ve müdahale sahasında çalışma becerilerini kazanır. |
|
4) |
Etik standartlarını , etik değerlerini, haklarını ve mesleki özgünlüğünü koruyucu bir tutum sergiler. |
|
5) |
Çalıştığı sahadaki interdisipliner paydaşları ile dış mesleki paydaşlarıyla etkili çalışabilir. Bulunduğu müdahale sahasında ve klinikte öğrencilerin gözetimini sağlar ve eğitimlerine katkı sağlayacak deneyimi aktarabilir. Ergoterapistlerin özgün becerilerini klinik uygulama sahasında öğrencilere aktarabilir. |
|
6) |
Toplumsal müdahale alanlarında ergoterapi hizmetlerinin sosyal hizmet değerlerindeki geliştirme süreçlerine ve yaşam boyu öğrenme ve öğretme süreçlerine uygun davranış geliştirir. |
|
7) |
Rehabilitasyon uygulamalarındaki evrensel modelleri multidisipliner ergoterapi yaklaşımlarındaki yetkin bilgileri ile eleştirel bir şekilde ele alabilir. |
|
8) |
Toplumda bulunan dezavantajlı kişi,grup ve toplulukların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) toplumda bulunan sosyal rollerindeki katılımlarını ve temsillerindeki yaklaşımları desteklemekle birlikte bu hakların geliştirici evrensel değerlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinde aktif rol oynar. |
|
9) |
Kültürel, fiziksel, sosyal çevre ile ekonomik, politik, coğrafik ve demografik faktörlerin, kişilerde oluşturduğu kendine bakım, üretkenlik ve serbest zaman aktiviteleri üzirindeki etki dinamiklerini analiz eder; Bu konuda geliştirilen güncel yaklaşımları takip eder, toplumu bu konuda bilgilendirerek bilinçlendirir ve bu konuda eğitim verir. |
|
10) |
Ergoterapi alanındaki tıbbi, sosyolojik ve teorik bilim alanındaki bilgi genişliğine ulusal ve uluslararası erişerek ergoterapi alanıyla ilgili bilgi ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısı sergileyerek eleştiri yapabilir ve geliştirmeye yönelik katılım sağlayabilir. |
|