| TIP (İNGİLİZCE) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| LİSANS DERECESİ | 6 | 360 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
|
| Ders Kodu: | 1011002102 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Clinical Toxicology | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
| Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fuat Nihat ÖZAYDIN | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Fuat Nihat ÖZAYDIN |
||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | akılcı ilaç kullanım prensiplerinden güvenilirlik ilkesi ile ilgili temel bilgileri ve nasıl kullanacağını bilmek |
| Dersin İçeriği: | Akılcı ilaç kullanım prensipleri, ilaç yan etkileri, ilaç toksissitesi temel mekanizmaları ve klinik sonuçları, sistem hastalıklarında sık kullanılan ilaçların yan ve toksik etkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Klinik toksikolojiye giriş ve Türkiyedeki önemi | |
| 2) | Klinik toksikoloji de temel mekanizmalar ve klinik sonuçları | |
| 3) | Farmakovijilans | |
| 4) | Solunum sistemi ilaçları toksikolojisi | |
| 5) | Sindirim sistemi ilaçları toksikolojisi | |
| 6) | Kardiyovasküler sistemi ilaçları toksikolojisi | |
| 7) | Vitamin toksikolojisi | |
| 8) | Endokrin sistemi ilaçları toksikolojisi | |
| 9) | Santral sinir sistemi ilaçları toksikolojisi | |
| 10) | Analjezik ilaçlar toksikolojisi | |
| 10) | Analjezik ilaçlar toksikolojisi | |
| 11) | Yaşlılarda kullanılan ilaçlar toksikolojisi | |
| 12) | Gebelik ve Laktasyon dönemi | |
| 13) | Mikrorganizmaların tedavisinde kullanılan ilaç toksikolojisi | |
| 14) | ilaçların toksik yüklerini gösteren kılavuzlar |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: | Lipinkoth farmakoloji |
| Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||
| 1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | ||||||||||||||
| 2) Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. | ||||||||||||||
| 3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | ||||||||||||||
| 4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | ||||||||||||||
| 5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
| 6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | ||||||||||||||
| 7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | ||||||||||||||
| 8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | ||||||||||||||
| 9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | ||||||||||||||
| 10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
| 11) esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | ||||||||||||||
| 12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||||||||||
| 13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | ||||||||||||||
| 14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | ||||||||||||||
| 15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. | ||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | |
| 2) | Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. | |
| 3) | Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | |
| 4) | Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | |
| 5) | Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
| 6) | Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | |
| 7) | Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | |
| 8) | Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | |
| 9) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | |
| 10) | Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | |
| 11) | esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | |
| 12) | Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
| 13) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | |
| 14) | Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | |
| 15) | Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 28 | 392 |
| Uygulama | 6 | 6 | 36 |
| Ödevler | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 432 | ||