TIP (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 6 360 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003009
Ders İsmi: Davranış Bilimleri ve İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Oranın aşılması durumunda finale devamsız öğrenci alınmayacaktır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Gizem ÖZDEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı birey ve toplum arasındaki ilişkinin kökenlerini irdelemektir. Bu bağlamda öğrenci psikoloji, sosyoloji, tarih, iletişim ve antropoloji gibi alanların nasıl kişinin davranışlarını biçimlendirdiğini, toplum içerisinde doğru davranmanın şartlarını, kalıplarını, ödüllerini ve hatta cezalarını yakından inceleyecektir.
Dersin İçeriği: Derste davranış bilimlerinin temel kavramları ve değişkenleri incelenecektir. Ardından ise kişinin davranışlarının altında yatan sosyal dinamikleri, öğrenme, algılama, kişilik, benlik gibi farklı psikolojik kuramları öğrenecektir. Sosyalleşmenin en temel adımı olan iletişime dair ise doğru iletişim kurmayı sağlayan dinleme, empati, beden dili vb. unsurlar irdelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Davranış kavramının tanımını ve bilimsel altyapısını bilir.
2) Davranış bilimlerine dair yöntemsel bilgiye sahiptir.
3) İnsan davranışları ile kültür, toplum arasındaki ilişkiye dair kuramsal bilgiye sahiptir.
4) Kültürel unsurların bireyin davranışları üzerindeki etkisini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kişilerarası ve kitlesel iletişime dair kavramsal, kuramsal bilgiye sahiptir.
2) Doğru iletişim kurma yetisine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları ve Ortaya Çıkışı AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
2) Kişilik ve Benlik AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
3) Tutumlar ve Önyargı AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
4) Öğrenme ve Algılama AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
5) Kültür ve kültürel unsurların davranışlara etkisi AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
6) Sosyalleşme sürecinde uyum sağlama davranışı AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
7) İletişimin temelleri ve unsurları AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
8) ARA SINAV
9) İletişim Türleri ve İletişimin İşlevleri AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
10) Kişilerarası iletişimde sözlü ve sözsüz iletişimin unsurları AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
11) İletişim araçları ve kitle iletişiminin kişiye etkisi AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
12) Etik İletişim ve İletişim Sosyolojisi AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
13) Yeni bir iletişim unsuru olarak sosyal medya ve değişen toplum dinamikleri AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
14) İletişim ve Davranış Bilimlerinde Liderlik AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
15) Güncel İletişim Unsur İncelemeleri AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
Diğer Kaynaklar: AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

Program Kazanımları
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 119