Dersin Amacı: |
Dersin temel amacı birey ve toplum arasındaki ilişkinin kökenlerini irdelemektir. Bu bağlamda öğrenci psikoloji, sosyoloji, tarih, iletişim ve antropoloji gibi alanların nasıl kişinin davranışlarını biçimlendirdiğini, toplum içerisinde doğru davranmanın şartlarını, kalıplarını, ödüllerini ve hatta cezalarını yakından inceleyecektir. |
Dersin İçeriği: |
Derste davranış bilimlerinin temel kavramları ve değişkenleri incelenecektir. Ardından ise kişinin davranışlarının altında yatan sosyal dinamikleri, öğrenme, algılama, kişilik, benlik gibi farklı psikolojik kuramları öğrenecektir. Sosyalleşmenin en temel adımı olan iletişime dair ise doğru iletişim kurmayı sağlayan dinleme, empati, beden dili vb. unsurlar irdelenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları ve Ortaya Çıkışı |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
2) |
Kişilik ve Benlik |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
3) |
Tutumlar ve Önyargı |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
4) |
Öğrenme ve Algılama |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
5) |
Kültür ve kültürel unsurların davranışlara etkisi |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
6) |
Sosyalleşme sürecinde uyum sağlama davranışı |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
7) |
İletişimin temelleri ve unsurları |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
İletişim Türleri ve İletişimin İşlevleri |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
10) |
Kişilerarası iletişimde sözlü ve sözsüz iletişimin unsurları |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
11) |
İletişim araçları ve kitle iletişiminin kişiye etkisi |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
12) |
Etik İletişim ve İletişim Sosyolojisi |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
13) |
Yeni bir iletişim unsuru olarak sosyal medya ve değişen toplum dinamikleri |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
14) |
İletişim ve Davranış Bilimlerinde Liderlik |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
15) |
Güncel İletişim Unsur İncelemeleri |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
16) |
FİNAL |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|