ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1200121008 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Sağlığı ve Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Durmuş Tayyar ŞEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Durmuş Tayyar ŞEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin, iş kazaları ve meslek hastalıkları nedenlerini, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmaya yönelik bilgi ve beceri edinerek iş yerinde güvenlik önlemlerini tespit edebilmesini, işçi sağlığı ve iş güvenliği mevzuatı konusunda bilgi edinerek iş yerindeki uygulamalarla değerlendirilebilmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği hakkındaki temel kavramlar ve tarihsel gelişim kavramlarını; işyerindeki işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının görev yetki ve sorumluluklarını; risk, tehlike, birincil, ikincil, üçüncül koruma kavramlarını; fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal riskler; işyerlerindeki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve işyerindeki uygulamalar konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
2) | İşçi sağlığı ve güvenliği hakkında temel kavramlar ve tarihçe | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
3) | İş güvenliği uzmanı görev yetki ve sorumlulukları | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
4) | İşyeri hekimi görev yetki ve sorumlulukları | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
5) | Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
6) | Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
7) | İş kazalarının değerlendirilmesi | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
8) | Ara sınav | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
9) | Meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
10) | Sağlık sektöründe iş sağlığı ve güvenliği | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
11) | Biyolojik ve kimyasal risk faktörleri | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
12) | Fiziksel ve psikososyal risk faktörleri | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
13) | İşyerinde iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
14) | İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği organizasyonu ve yönetim sistemleri | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
15) | Dönemin gözden geçirilmesi | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
16) | Final | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
Diğer Kaynaklar: | 1. Taşdemir, Ş., Altın, M., İş Sağlığı ve Güvenliği |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | 4 |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | 3 |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | 3 |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | 4 |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | 3 |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | 5 |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | 3 |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | 4 |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | 2 |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 2 |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | 2 |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | 1 |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. | 4 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 102 |