Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hemşirenin öğretme rolü nedir? |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
2) |
Hasta eğitiminin amaçlarını, hedeflerini ve faydalarını belirleme |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
3) |
Eğitim sürecini hemşirelik süreci ile karşılaştırma |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
4) |
Eğitim Modelleri ve Hastaya Yönelik Uygulamalar |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
4) |
Eğitim Modelleri ve Hastaya Yönelik Uygulamalar |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
5) |
Hasta Eğitiminde Personel Gelişimi |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
5) |
Hasta Eğitiminde Personel Gelişimi |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
6) |
Hasta Eğitimi için Paylaşılan Hedefler |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
7) |
Hastalar ve Aileler İçin Eğitim Girişimleri |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
8) |
ARA SINAV |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
9) |
İnternetteki Hasta Eğitim Kaynakları, Hasta eğitim kaynakları nasıl hazırlanır? |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
10) |
Hasta Eğitimi Sonuçlarının Değerlendirilme |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
11) |
Vaka Yönetimi ve Hasta Eğitim Programları |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
12) |
Toplum Temelli Hasta Eğitim Programları |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
13) |
Özel gruplarda hasta eğitimi yöntemleri |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
14) |
FINAL SINAVI |
Sally H. Rankin, Karen Duffy Stallings, Fran London, Patient Education in Health and Illness, Lippincott Williams & Wilkins, 2005 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|