Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gözün anatomisi
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
2) |
Görme fizyolojisi
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
3) |
Az gören ve görme engelli kavramları |
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
4) |
Çocuklarda az görme
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
5) |
Yetişkinlerde az görme
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
6) |
Geriatride az görme
|
" 1) Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heineman1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
n, Oxford, 2002.
2) Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994."
|
7) |
Görme engellilerde teknoloji
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
8) |
Ara Sınav |
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
9) |
Az görenlerde yardımcı araç kullanımı
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
10) |
Kendine bakım aktivitelerinde bağımsızlık
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
11) |
Sosyal yaşamda bağımsızlık
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
12) |
İş yaşamında bağımsızlık
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
13) |
Ev ve iş yeri düzenlemeleri
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
14) |
Çevresel düzenlemeler
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
15) |
Genel tartışma
|
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
16) |
Final Sınavı |
1. Dickinson C. Low vision Principles and Practice, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2002.
2. Kooijman AJ. Low Vision Research and New Developments in Rehabilitation, IOS Pres, Amsterdam, 1994.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. |
3 |
3) |
Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. |
3 |
4) |
Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. |
1 |
5) |
Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. |
3 |
6) |
Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. |
3 |
7) |
Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. |
3 |
8) |
Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. |
2 |
9) |
Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
3 |
10) |
Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. |
2 |
11) |
Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. |
1 |
12) |
Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
2 |
13) |
Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. |
2 |
14) |
Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. |
1 |
15) |
Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
2 |