ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002009
Ders İsmi: Ergoterapide Müzik Terapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Müziğin insan yaşamındaki fiziksel, mental ve emosyonel gelişimdeki etkilerinin öğrenilmesi, iyilik hali ve yaşam kalitesini artırmak için müziğin farklı hastalıklarda tedavi amaçlı kullanımının incelenmesi, farklı müzik deneyimlerinin emosyonel algısı hakkında bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Müzik terapisi konseptinin tarih boyunca gelişiminin incelenmesi, farklı hastalık gruplarında müzik terapisinin öğretilmesi, farklı müzik terapi yöntemlerinin deneyimlenmesi, müzik terapinin etkilerinin kanıta dayalı sonuçlarının tartışılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Müzik terapisi kavramını ve müziğin farklı hastalık gruplarındaki etkisini açıklar.
2) Klinik tedavide müzik kullanımı ile diğer müzik uygulamaları arasındaki farkı tanımlar.
3) Müzik terapisinin tarihsel gelişimini açıklar.
4) Müzik terapisi ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları ve sonuçlarını analiz eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik terapisine giriş 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
2) Farklı müziklerin deneyimlenmesi ve yorumlama 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
3) Müzik terapisinin tarihsel gelişimi 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
4) Müziğin insanlar üzerindeki etkileri ve müzik deneyiminin farklı yönleri 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
5) Müzik terapi yöntemleri 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
6) Pratik uygulama 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
7) Pratik uygulama 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
8) Ara sınav 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
9) Müzik terapide danışan-terapist etkileşimi, refleksif terapide prensipler 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
10) Otizmli çocuklarda müzik terapisi 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
11) Psikiyatrik ve nörolojik hastalıklarda müzik terapisi 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
12) Geriatrik bireylerde müzik terapisi 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
13) Müzik terapisi ile ilgili kanıta dayalı literatür 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
14) Öğrenci grup çalışması 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
15) Öğrenci grup çalışması 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
16) Final 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. 5
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. 5
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106