ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1214311007 | ||||||||
Ders İsmi: | Ergoterapi İçin Bilgisayar Destekli Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Ramazan YAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenmesi, bunların bilgisayar destekli tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | Ergoterapide tasarım teknikleri, teknik tasarımın temelleri, kavramsal tasarım, ürün yaşam döngüsü, ürün fikri üretme ve ürün planlama basamakları, tasarımda bilgisayar desteği, örnek adaptif gereçler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergoterapide Tasarım Tekniklerine Giriş | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
2) | Teknik Tasarım Temelleri | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
3) | Kavramsal Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
4) | Ürün Yaşam Döngüsü | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
5) | Ürün Planlama ve Ürün Fikirleri Bulma | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
6) | Standartları Tasarımda Kullanma | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
7) | Bilgisayar Destekli Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
8) | Ara sınav | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
9) | Bilgisayar Destekli Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
10) | Örnek Adaptif Gereç Tasarımı | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
11) | Tıbbi Cihaz Standartları | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
12) | Tasarımda 3 Boyutlu Yazıcıların Kullanımı | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
13) | Adaptif Gereç Tasarımının Üretimi | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
14) | Erişilebilirlik Açısından Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
15) | Ürünlerin Tasarım ve Uygulama Açısından Değerlendirilmesi | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
16) | Final | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | 3 |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | 4 |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | 2 |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | 5 |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | 5 |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | 5 |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | 4 |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | 5 |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | 2 |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 2 |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | 2 |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | 1 |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 105 |