PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311411003 | ||||||||
Ders İsmi: | Kişilerarası İletişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders Tanımı: Bu ders kişilerarası iletişim teorileri ve kavramlarına genel bir bakış sağlar. Öğrenciler, romantik ilişkiler, aile ilişkileri, arkadaşlıklar ve iş ilişkileri dahil olmak üzere çeşitli kişilerarası bağlamlarda başkalarıyla nasıl etkili bir şekilde iletişim kuracaklarını öğreneceklerdir. Kurs, sözlü ve sözsüz iletişim, çatışma çözümü, aktif dinleme ve iletişim tarzlarındaki kültürel farklılıklar gibi konuları inceleyecektir. Dersin Amaçları ve Hedefleri: Bu dersin sonunda, öğrenciler şunları yapabilecektir: Kişilerarası iletişimin temel bileşenlerini tanımlayın Kişilerarası ilişkilerde iletişimin rolünü analiz eder. Çeşitli kişilerarası bağlamlarda etkili iletişim becerileri geliştirmek ve uygulamak Kültürün kişilerarası iletişim üzerindeki etkisini tanımak Çatışmanın dinamiklerini anlayın ve çatışmayı çözmek için stratejiler geliştirin Kişilerarası iletişimde etkili dinleme becerilerini uygulayın |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta: Kişilerarası İletişime Giriş Kursa genel bakış Kişilerarası iletişimde tanımlar ve temel kavramlar Kişilerarası ilişkilerde iletişimin önemi 2. Hafta: Sözlü ve Sözsüz İletişim Sözlü ve sözsüz iletişim arasındaki farklar Sözsüz iletişimin işlevleri ve türleri Etkili iletişimin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı 3. Hafta: Algılama ve Kendini Açma Kişilerarası iletişimde algının rolü Kendini ifşa etmeyi ve bunun ilişkiler üzerindeki etkisini anlamak Kişilerarası iletişimde güvenin önemi 4. Hafta: Dinleme ve Geribildirim Etkili dinleme becerileri ve stratejileri Kişilerarası iletişimde geri bildirimin rolü Teknolojinin kişilerarası iletişimde dinleme ve geri bildirim üzerindeki etkisi 5. Hafta: Romantik İlişkilerde Kişilerarası İletişim Romantik ilişkilerde iletişimin rolü Romantik ilişkilerde iletişimde cinsiyet farklılıkları Sağlıklı romantik ilişkiler geliştirmek ve sürdürmek 6. Hafta: Aile İlişkilerinde Kişilerarası İletişim Ailelerdeki iletişim kalıpları Aile ilişkilerinde çatışma çözümü Aile iletişiminin kişisel kimlik ve gelişim üzerindeki etkisi 7. Hafta: Arkadaşlıklarda Kişilerarası İletişim Arkadaşlıklarda iletişim kalıpları Arkadaşlıkların geliştirilmesi ve sürdürülmesinde iletişimin rolü Arkadaşlıklarda çatışmaları çözme stratejileri 8. Hafta: İşyerinde Kişilerarası İletişim İşyerindeki iletişim kalıpları Etkili ekip çalışmasında iletişimin rolü İşyerinde çatışma ile başa çıkmak için iletişim stratejileri 9. Hafta: Kişilerarası İletişimde Kültürel Farklılıklar İletişim tarzlarındaki kültürel farklılıkları anlamak Kültürün kişiler arası ilişkiler üzerindeki etkisi Çok kültürlü bağlamlarda etkili iletişim için stratejiler 10. Hafta: Çatışma Çözümü Kişilerarası ilişkilerde çatışmanın doğası Çatışma çözme stratejileri ve becerileri Uyuşmazlık çözümünde arabuluculuk ve müzakere |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kişilerarası İletişime Giriş | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
2) | Sözlü ve Sözsüz İletişim | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
3) | Algılama ve Kendini Açma | -Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
4) | Dinleme ve Geribildirim | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
5) | Romantik İlişkilerde Kişilerarası İletişim | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
6) | Aile İlişkilerinde Kişilerarası İletişim | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
7) | Arkadaşlıklarda Kişilerarası İletişim | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
8) | ARA SINAV | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
9) | İşyerinde Kişilerarası İletişim | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
10) | Kişilerarası İletişimde Kültürel Farklılıklar | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
11) | Çatışma Çözümü | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
12) | Genel Tekrar | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
13) | Genel tekrar | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
14) | Genel Tekrar | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
15) | Final Sınavı | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
Ders Notları / Kitaplar: | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2020). Interpersonal communication: Relating to others (9th ed.). Pearson. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
6 |
4 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |