PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311311001 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Hale A.KAHYAOĞLU ÇAKMAKCI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders çocuk ve ergen psikopatolojilerini yakından tanıma ve anlama imkanı sunmaktır. Bu ders öğrencilerinden çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık görülen dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi problemler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Çocuk ve ergenlerin sık olarak yaşadıkları psikopatolojileri tanımlarken bu psikopatolojileri açıklamak için farklı bakış açılarını (biyolojik, aile, sosyal, bireysel) öğrenebilecekleri bir içerik sunmaktadır. Psikolojik bozuklukların semptomlarını tanımlayabilmek ve güncel yaklaşımların etkilerini tartışabilmeyi de içeriğinde barındırmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, çocuk ve ergen klinik görüşmede temel farklılıklar, çocuk ve ergenlerde gelişim dönemleri | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
2) | Çocuk ve ergenlerin ruh sağlığı değerlendirmesi, anamnez alma ve çocuk ve ergenlerde ilk klinik görüşmenin düzenlenmesi, vaka örnekleri | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) | Nörogelişimsel Bozukluklar-Zihinsel Yetersizlik | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
4) | Nörogelişimsel Bozukluklar | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
5) | Nörogelişimsel Bozukluklar-Otistik Spektrum Bozukluğu | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
6) | Anksiyete Bozuklukları (YAB, OKB) | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
7) | Duygu Durum Bozuklukları | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
8) | ARA SINAV | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
9) | Beslenme ve Yeme Bozuklukları | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
10) | Dışa atım bozuklukları | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
11) | Yıkıcı ve Davranış Bozuklukları | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
12) | Psikotik Bozukluklar ve Madde Kullanım Bozuklukları | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
13) | Çocuk ve ergenlerde aciller | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
14) | Vaka tartışması | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
15) | FİNAL | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Notları / Kitaplar: | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Anlatım | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 45 |