PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311211001 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Bilimler için Fizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; hücre, organ ve sistemlerin fonksiyonlarını ve temel işleyiş mekanizmasını öğretmek, öğrencilerin eğitim sürecinde alacakları ilgili dersler için temel oluşturmak ve edindikleri bilgileri mesleki hayatlarında kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kan Fizyolojisi, Sinir Sistemi, Kas Fizyolojisi, Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi, Böbrek Fonksiyonları, Solunum Fizyolojisi, Gastrointestinal Fonksiyon, Endokrin Sistem konularının öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vücut Sıvı Kompartmanları; Hücre Membranından İyon ve Moleküllerin Taşınması | Okuma-araştırma |
2) | Membran Potansiyeli; Aksiyon Potansiyeli; Periferik Sinir | Okuma-araştırma |
3) | Sinir Sistemi: Duyu Fizyolojisi (Sinaptik İleti ve Nörotransmitterler: Duysal Uyaranların Sinir İmpulslarına Çevrilmesi) | Okuma-araştırma |
4) | Sinir Sistemi: Somatik Duyular; Görme Duyusu; İşitme Duyusu | Okuma-araştırma |
5) | Sinir Sistemi: Motor Fonksiyon | Okuma-araştırma |
6) | Sinir Sistemi: Hipotalamus: Limbik Sistem; Otonom Sinir Sistemi, Stres Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
7) | İskelet Kası ve Sinir Kas İletimi | Okuma-araştırma |
8) | ARA SINAV | Okuma-araştırma |
9) | Düz Kasların Sinirsel ve Hormonal Kontrolü | Okuma-araştırma |
10) | Kan Hücrelerinin Oluşumu, Eritrositler, Lökositler ve Trombositler; Kan Grupları | Okuma-araştırma |
11) | Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
12) | Böbrek Fizyolojisi | Okuma araştırma |
13) | Solunum Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
14) | Sindirim Fizyolojisi | Okuma-araştırma |
15) | Endokrin Sistem | Okuma araştırma |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi Vander İnsan Fizyolojisi: Vücut Fonksiyon Mekanizmaları Guyton Tıbbi Fizyoloji Türk Fizyolojik Bilimler Derneği İnsan Fizyolojisi |
Diğer Kaynaklar: | Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi Vander İnsan Fizyolojisi: Vücut Fonksiyon Mekanizmaları Guyton Tıbbi Fizyoloji Türk Fizyolojik Bilimler Derneği İnsan Fizyolojisi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
2 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | 2 |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | 1 |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | 3 |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | 4 |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | 4 |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | 5 |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | 5 |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | 4 |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 152 |