ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003145
Ders İsmi: Paradoks
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Hanife BİLGİLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin paradokslar hakkında ayrıntılı düşünme kapasitelerini artırmayı ve öğrencileri metafizik, mantık felsefesi, olasılık ve dil felsefesi gibi bir dizi temel konu ile tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Tüm bölümlerden öğrencilere paradoksların dünyasını, çalışma şekillerini, paradoksları çürütme yollarını tanıtan ve paradoksları güçlü kılan teorik yanılsamaları ortaya çıkaran, haftalık 2 saatlik bir seçmeli derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Paradoksları arkalarındaki felsefi temele göre sınıflandırır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) -Paradoksları analiz eder ve iç yapılarını çizer
2) - Paradoksların felsefi sonuçlarını tartışır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Paradoks nedir? Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
3) Paradokslar nasıl çalışır? Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
4) Metafiziksel paradokslar: Theseus’un gemisi Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
5) Belirsizlik: Sorites paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
6) Sonsuzluk: Aşil ve kaplumbağa Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
7) Kendine dönüklük: yalancı paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
8) Ara sınav
9) Kendine dönüklük: Pinokyo paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
10) Meta-Bilgi: timsah paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
11) Yeterli bilgi ilkesi: Buridan’ın eşeği The basic works of Aristotle, Aristotle, 2001 Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
12) Olabilirlik: Kuzgun paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
13) Küme teorisi: Berber paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
14) Kapalılık ilkesi: Piyango paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
15) Olasılık: Monty Hall problemi ve sürpriz test paradoksu Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020. Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The basic works of Aristotle, Aristotle, 2001


Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.


Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011.

Mark Sainsbury, ‘Paradoxes’, 1995, Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: Stanford Encyclopedia of Philosophy (plato.stanford.edu)’den seçme okumalar
Selected readings from Stanford Encyclopedia of Philosophy on plato.stanford.edu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar.
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar.
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar.
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar.
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar.
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar. 3
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 76