ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003114
Ders İsmi: Tasarım Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Hatice Şebnem BAŞARAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hatice Şebnem BAŞARAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders 19.yy'dan başlayarak günümüze kadar tasarım ve teknoloji alanındaki gelişmeleri sosyal ve toplumsal etkileriyle birlikte irdeler.
Dersin İçeriği: Bu derste tasarım-birey ilişkisi toplumsal boyutlarıyla anlatılır. 19.yy'dan başlayarak 20.yy'dan günümüze kadar tasarım ve yaşam biçimleri, mekansal boyutları ile incelenir. Yeni icatlar teknolojide yaşanan gelişmelerin insan hayatına etkileri, kültürel boyutları ve sanatsal etkileri ile birlikte ele alınır.. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; 19.yy sosyal yapı, teknolojik gelişmeler, endüstri devrimi, modernizm, art-deco, post modernizm, pop-art, bilgi-iletişim çağında yaşanan gelişmeler ve dijital çağın toplumsal etkileri mekansal boyutları ile birlikte incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Meslek ve tasarım ilişkisini kavramaya katkı sağlar.
2) Yeni ürün ve teknoloji bilgisini pekiştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Multidisipliner düşünme ve kültürel bakış pratiklerini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Tasarım ve yaşam arasındaki ilişkiyi birleştirme potansiyelini geliştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım Tarihine Giriş Okutman Notları
2) 19.yy Endüstri Devrimi ve sosyal değişim Okutman Notları
3) Fuarlar ve yeni malzemeler Okutman Notları
4) Thonet ve Belter tasarımları Okutman Notları
5) Modernizm ve sosyal etkileri Okutman Notları
6) Amerikalı Tasarımcılar ve Markaların gelişimi Okutman Notları
7) Bayram Tatili Okutman Notları
8) Ara Sınav Yok
9) 1940-1950 Yılları Arasında Yaşanan Gelişmeler Okutman Notları
10) 1960'lı Yıllarda gelişen Plastik Malzemelerin tasarıma Etkisi Okutman Notları
11) 1970'lı Yıllar yüksek teknoloji ürünler ve toplumsal yönelimler Okutman Notları
12) 1980 sonrası Post-Modernizm sürecinde tasarım Okutman Notları
13) 1990 sonrası Bilgi-İletişim Çağı Etkileri Okutman Notları
14) 2000 sonrası, internet, dijital tasarım ve yapay zeka teknolojileri Okutman Notları
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tasarım, İcatlar, Tenoloji ve sosyoloji üzerine çeşitli kitap digital veri ve üretimler destekleyicidir.
Diğer Kaynaklar: Tasarım, İcatlar, Tenoloji ve sosyoloji üzerine çeşitli kitap digital veri ve üretimler destekleyicidir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. 3
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 10 30
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 64