ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003032
Ders İsmi: Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fiziksel aktivite ve sağlığı açıklamak, fiziksel aktivitenin sağlık açısından önemini ve farklı fiziksel aktivite tiplerini kavramak.
Dersin İçeriği: Sağlığın tanımı ve temel sağlık unsurları, fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor kavramlarının açıklanması, egzersiz eğitiminin önemi ve yararları, egzersiz eğitiminde endikasyon, kontraendikasyon ve riskler, özel egzersizler,rekreasyonel aktiviteler ve hedef gruplar, sağlıklı yaşam için yapılabilecek fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlıkla ilgili genel kavramları tanımlar
2) Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını açıklar
3) Fiziksel aktivite seçeneklerini açıklar
4) Fiziksel aktivite seviyeleri ve faydalarını açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
2) Fiziksel aktivite ve etkileri Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
3) Egzersiz Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
4) Egzersiz Programları Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
5) Spor Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
6) İnaktivite ve etkileri Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
7) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama
8) Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
8) Ara Sınav Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
9) Egzersizin Endikasyonları ve Kontraendikasyonları Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
10) Rekreasyonel Aktiviteler Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
11) Dünya Sağlık Örgütü Fiziksel Aktivite Rehberi Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap.
12) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama
13) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama
14) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) Sunum ve etkinlik hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları
Diğer Kaynaklar: Bulaşıcı olmayan hastalıklarda fiziksel aktivite ve egzersiz (İstanbul Tıp Kitapevi)

Sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite (EĞİTEN KİTAP)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar.
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar.
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar.
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar.
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar.
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar. 3
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 1 15
Sunum / Seminer 1 13 13
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 90