Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nörorehabilitasyona Giriş |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
2) |
Değerlendirme Yöntemleri ve Fonksiyonel Değerlendirme |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
3) |
Nöropatik Ağrı |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
4) |
Periferik Nöropatiler |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
5) |
Ekstrapiramidal Sistem ve Hastalıkları |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
6) |
Nöromuskuler Kavşak Hastalıkları |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
7) |
Multiple Skleroz |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
8) |
Ara Sınav |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
9) |
Serebellar disfonksiyon |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
10) |
Motor Nöron Hastalıkları |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
11) |
Artrit |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
11) |
Artrit |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
12) |
Beyin tümörleri |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
13) |
Polio ve Post-Polio Sendromu |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
14) |
Fiziksel Modaliteler |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
15) |
Vaka analizi |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
16) |
Final |
1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. |
4 |
3) |
Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. |
5 |
4) |
Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. |
3 |
5) |
Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. |
5 |
6) |
Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. |
4 |
7) |
Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. |
5 |
8) |
Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. |
4 |
9) |
Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
4 |
10) |
Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. |
4 |
11) |
Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. |
4 |
12) |
Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
2 |
13) |
Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. |
2 |
14) |
Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. |
2 |
15) |
Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
5 |