ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214221008
Ders İsmi: Nörolojik ve Ortopedik Hastalıklarda Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nörolojik ve ortopedik hastalıklar ve bunlara bağlı görülen komplikasyonların öğrenilmesi, bu kişilerde ortaya çıkan aktivite ve fonksiyon kısıtlılıklarına dair değerlendirmelerin ve bunların analizlerinin yapılmasının öğrenilmesi, ilgili hastalık ve fonksiyon kayıplarına yönelik koruyucu ve destekleyici ergoterapi müdahalelerin öğrenilmesi
Dersin İçeriği: Introduction to neurological and orthopedic rehabilitation, neurological and orthopedic diseases, evaluation and interpretation of evaluation results in neurological and orthopedic diseases, movement system disorders and occupational therapy interventions

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Nörolojik ve ortopeidk hastalıkları tanımlar.
2) Nörolojik ve ortopedik hastalıklara özgü değerlendirme yöntemlerini bilir ve sonuçlarını yorumlar.
3) Nörolojik ve ortopedik hastalıklarda ergoterapi ihtiyacını belirler.
4) Nörolojik ve ortopedik hastalıklarda uygun ergoterapi müdahalelerini bilir ve uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörorehabilitasyona Giriş 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
2) Değerlendirme Yöntemleri ve Fonksiyonel Değerlendirme 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
3) Nöropatik Ağrı 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
4) Periferik Nöropatiler 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
5) Ekstrapiramidal Sistem ve Hastalıkları 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
6) Nöromuskuler Kavşak Hastalıkları 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
7) Multiple Skleroz 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
8) Ara Sınav 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
9) Serebellar disfonksiyon 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
10) Motor Nöron Hastalıkları 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
11) Artrit 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
11) Artrit 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
12) Beyin tümörleri 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
13) Polio ve Post-Polio Sendromu 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
14) Fiziksel Modaliteler 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
15) Vaka analizi 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)
16) Final 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Heidi McHugh Pendleton_ Winifred Schultz-Krohn - Pedretti’s Occupational Therapy_ Practice Skills for Physical Dysfunction (2017, Mosby)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 5
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 4
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 5
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 3
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 5
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 4
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 4
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 4
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 2
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Uygulama 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Ara Sınavlar 13 26
Final 13 26
Toplam İş Yükü 130