ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200111005
Ders İsmi: Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Etik, mesleki etik ve ergoterapideki etik kavramları ve davranışları öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Etik ve ahlak kavramı, meslekte etik davranmanın önemi ve gerekliliği, etik sorunlar ve çözümlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Etik kavramı bilir.
2) Mesleki etik prensiplere hakimdir.
3) Meslekler arası etik davranışlar sergiler.
4) Araştırma etiğini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mesleki kuruluşlarda etik çerçevede çalışır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örneklerle etik sorun ve çözümü 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.
1) Etik, ahlak, hukuk kavramları 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
2) Etik teorileri 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
3) Tıp ve sağlık etiği 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
4) İnterdisipliner ve intradisipliner etik 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
5) Sağlık çalışanlarının ekipteki yeri ve rolü 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
6) Sağlık çalışanlarının Dünya ve Türkiye'deki yeri 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
7) Sağlık çalışanlarının kanundaki yeri 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
8) Ara sınav 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
9) Mesleki etik deklerasyonlar 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
10) Sağlık çalışanlarının etik prensipleri 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
11) Sağlık çalışanlarında etik sorunlar ve çözümleri 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
12) Örneklerle etik sorun ve çözümü 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
13) Örneklerle etik sorun ve çözümü 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
14) Araştırma Etiği 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
15) Araştırma etiği 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
16) Final Sınavı 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2)Reference Guide to the Occupational Therapy Code of Ethics ands Ethics Standarts, AOTA 2010. 3)Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.
Diğer Kaynaklar: 1) Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2)Reference Guide to the Occupational Therapy Code of Ethics ands Ethics Standarts, AOTA 2010. 3)Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 2
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 2
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 5
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 2
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 3
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 5
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 12
Toplam İş Yükü 90