BESLENME VE DİYETETİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1210121010
Ders İsmi: Anatomi-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Betül DEMİRBAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci için gerekli olan anatomi bilgisinin kolay ve etkili bir biçimde öğrenciye öğretilmesi ve anatomi yeterliliğinin kazandırılmasını sağlamaktır. Bununla beraber elde edilen bu anatomik bilgi ve yeterlilikle, öğrencinin tüm yaşamı boyunca mesleğini rahat bir şekilde yapabileceğinin farkına varması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sistematik ve ve fonksiyonel insan anatomisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anatomik terminolojiyi tanıyabilir.
2) Duyu organlarını ve işlevlerini tanımlayabilir.
3) Genel sistemlerin anatomik yer ve işlevleri ile klinik bağlantılarını beslenme ve diyetetik uygulamalarına entegre edebilir.
4) Anatomik temel bilgi ve becerileri ile diyetetik uygulamaları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sistematik ve fonksiyonel insan anatomisini bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sindirim Sistemi Anatomisine Giriş Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
2) Karın Ön Duvarı Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
3) Karın Boşluğu Topografisi Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
4) Karın Arka Duvarı Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
5) Ağız Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
6) Yutak Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
7) Özefagus Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
8) Ara Sınav Ara sınav
9) Mide Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
10) İnce Bağırsak Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
11) Kalın Bağırsak Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
12) Karaciğer Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
13) Pankreas Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
14) Dalak, Portal Dolaşım, Periton Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
15) Tükrük Bezleri Ders için hazırlanmış PPT Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015. Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.
16) Final Sınavı Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders için hazırlanmış PPT
Diğer Kaynaklar: Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır.
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. 4
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. 2
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. 3
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 3
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. 4
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 3
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. 2
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. 3
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 4
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 5 80
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 108