Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sindirim Sistemi Anatomisine Giriş |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
2) |
Karın Ön Duvarı |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
3) |
Karın Boşluğu Topografisi |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
4) |
Karın Arka Duvarı |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
5) |
Ağız |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
6) |
Yutak
|
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
7) |
Özefagus |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
8) |
Ara Sınav |
Ara sınav |
9) |
Mide |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
10) |
İnce Bağırsak |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
11) |
Kalın Bağırsak |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
12) |
Karaciğer |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
13) |
Pankreas |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
14) |
Dalak, Portal Dolaşım, Periton |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
15) |
Tükrük Bezleri |
Ders için hazırlanmış PPT
Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
Netter FH, İnsan Anatomisi Atlası, Cumhur M, Nobel, İstanbul, 2015.
Sobotta Anatomi Atlası, Beta, İstanbul, 2017. |
16) |
Final Sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. |
4 |
2) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. |
2 |
3) |
Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. |
3 |
4) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
3 |
5) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. |
4 |
6) |
Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
7) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
3 |
8) |
Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. |
2 |
9) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
3 |
10) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
4 |
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. |
4 |