HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216311007
Ders İsmi: Pediatric Nursing Practice
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 12 0 6 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Selda SEÇGİNLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı ; öğrencilere , sağlıklı ve hasta çocuğun biyopsikososyal gereksinimlerine yönelik çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ilke, standart ve uygulamaları doğrultusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders;Pediatrik tanılama, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, hospitalizasyon, çocukluk dönemlerinde beslenme, çocuklarda beslenme bozuklukları, sıvı elektrolit dengesizlikleri, deri hastalıkları ve hemşirelik bakımı, pediyatrik uygulamalar, normal yenidoğan, yüksek riskli yenidoğan, çocuklarda davranış bozuklukları, sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Çocuk, aile ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile etkili iletişim kurar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çocuk ve ailesine holistik yaklaşımla bakım verir.
2) Sağlıklı ve hasta çocuğun özelliklerini tanımlar
3) Çocuk sağlığı hemşireliği alanında yeni yaklaşımları bilir ve takip eder.
4) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirir.
5) Çocuk ve ailesinin sağlık gereksinimlerine yönelik hemşirelik sürecini uygulayarak bakım verir.
6) Çocuğa özel hemşirelik uygulamalarını yapar.
7) Çocukluk dönemlerine ait hastalıkları sistemlere göre tanımlar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Baştan Ayağa Fiziksel Muayene ve Değerlendirme -Genel Görünümü Muayene ve Değerlendirme -Deri ve Deri Eklerini Muayene ve Değerlendirme -Lenf Nodüllerini Muayene ve Değerlendirme -Baş ve Boynu Muayene ve Değerlendirme -Gözleri Muayene ve Değerlendirme -Kulakları Muayene ve Değerlendirme -Burun Muayene ve Değerlendirme -Göğsü Muayene ve Değerlendirme -Karnı Muayene ve Değerlendirme -Genital Organları Muayene ve Değerlendirme -Anal Bölgeyi Muayene ve Değerlendirme -Sırt, Kalça ve Ekstremiteleri Muayene ve Değerlendirme Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
2) Fiziksel Ölçümler ve Büyüme Gelişmenin Değerlendirilmesine Yönelik Uygulamalar -Bebekte Vücut Ağırlığı Ölçme, -Bebekte Boy Uzunluğunu Ölçme -Bebekte Baş, Göğüs, Karın Çevresini Ölçme Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesine Yönelik Uygulamalar -Bebekte Vücut Sıcaklığını Ölçme -Bebekte Nabız Alma, Solunumun Sayılması, Tansiyon Ölçme -Çocukta Vücut Ağırlığı Ölçme, Çocukta Boy Uzunluğunu Ölçme -Çocukta Nabız Alma, Solunumun Sayılması, Tansiyon Ölçme Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
3) İlaç Hesaplamaları Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
4) Parenteral ve Parenteral Olmayan İlaç Uygulamaları Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
5) -Çocukta Oksijen Uygulamaları ve Postüral Drenaj -Çocukta Oksijen Uygulamaları -Postüral Drenaj Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
6) Materyal Toplama -Kan-Balgam-İdrar Örneği Alma -Maske, Nazal Kanül Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
7) Çocukta Genel Hijyenik Bakım -Bebekte ve Çocukta Ağız, Göz, Kulak, Burun Bakımı -Tam Banyo -Genital Bakım -Göbek Bakımı -Pişik Bakımı -Konak Bakımı -Küvöz Bakımı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
8) Ara Sınav Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
9) Laboratuvar uygulama tekrarı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
10) Laboratuvar uygulama tekrarı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
11) Laboratuvar uygulama tekrarı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
12) Laboratuvar uygulama tekrarı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
13) Laboratuvar uygulama tekrarı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
14) Laboratuvar uygulama tekrarı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
15) Laboratuvar uygulama tekrarı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
16) Final sınavı Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul
Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005
Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
Diğer Kaynaklar: Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul
Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005
Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

7

8

5

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %