HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216121016
Ders İsmi: Basic Pathology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gürcan VURAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere temel vücut dokularını kavratmak ve terminolojiyi kavramasını sağlayarak, insanda döllenme sonucu gelişen embriyonun oluşum sürecini kavramasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Histolojiye Giriş ,Histolojik Yöntemler,boyama yöntemleri,Hü crenin Ö zellikleri ,Ç ekirdek ve hü cre bö lü nmesi,Epitel Doku-Bağ lantı Tipleri-Epitel tipleri,Bez Epiteli,Bağ Dokusu,Bağ Dokusu Tipleri,Kan Dokusu,Kıkırdak Dokusu ,Kemik Dokusu,Kas Dokusu,Sinir Dokusu; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel histolojinin tekniklerinin anlamını tanımlar, hücreyi, organelleri, bölünmeleri tanımlar, doku çeşitlerinin genel özelliklerini ve görevlerini sınıflandırır.
2) Cinsiyet hücrelerine özgü bölünmeyi ayırt edebilir.
3) "Fertilizasyon, organ gelişimi ve plasentanın morfolojik özelliklerini yorumlayabilir. "
4) Bireyin bütüncül ve hümanist yaklaşımla bakım gereksinimlerini saptayabilmek için insan organ ve sistemlerinin fonksiyonlarını sisteme özgü analiz edebilir.
5) Üreme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to pathology Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
2) Types of biopsy Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
3) Tissue process Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
4) Dyes used in pathology Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
5) Cell adaptation Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
6) Reversible cell damage Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
7) Irreversible cell damage Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
8) MIDTERM EXAM
9) Types of necrosis Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
10) Intracellular accumulations Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
11) Inflammation Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
12) Acute inflammatory response Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
13) Chronic inflammation Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
14) Healing & Repair Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
15) Fluid and hemodynamic derangements Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.
Diğer Kaynaklar: Syed A Hoda, MD, Esther Cheng, DO, Robbins Basic Pathology, American Journal of Clinical Pathology, Volume 148, Issue 6, December 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 4
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. 1
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. 4
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. 4
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 5
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 3
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. 4
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. 4
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %