HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216121014
Ders İsmi: Fundamentals of Nursing Practice
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 12 0 6 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere hemşirelik esasları ile ilgili temel kavramları , ülke gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesinde,korunmasında, hastalık halinde iyileştirilmesinde ve rehabilitasyonunda hemşireliğin önemi rol ve işlevleri, diğer sağlık disiplinleri ile ilişkilerinin kavraması, birey veailesinin bakım sürecine ilişkin sağlık sorunlarının doğru belirlemesi ve çözümlemesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Profesyonellik kavramı, profesyonellik ilkeleri, profesyonel hemşirenin rolleri, profesyonel hemşireliğin tarihsel gelişimi, hemşirelik eğitimi, profesyonel hemşirelik becerileri, hemşirelikte profesyonelliği etkileyen etmenler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sağlıklı/hasta bireyin bakımında hemşirelik sürecini etkin biçimde uygular/güncel literatür bilgisini kullanır.
2) Yaşam aktivitelerine ilişkin uygun hemşirelik girişimlerini planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.
3) Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder.
4) Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleriyle iletişim kurar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaşam bulgularının değerlendirilmesi (Tansiyon ölçümü, nabız alma, ateş ölçümü, solunum değerlendirme) 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
2) Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; İlaç kartı hazırlama, PO (İlaç hazırlama-ilaç doz ayarı), Steril enjektör açma, Ampül-Flakon ilaç hazırlama 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
3) Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; ID ve SC uygulama, IM Uygulama (Ventrogluteal, Deltoid,Vastus Lateralis Kas/Laterofemoral Bölge), 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
4) Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; Damar yolu açma, Enjektör ile kan alma, Vacutainer ile kan alma,Serum setleme, Serum akış hızı ayarlama, Kan şekeri ölçümü 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
5) Hareket aktivitesi ile ilişkili laboratuvar uygulamaları (Yatak içi pozisyon verme, aktif-pasif ROM Egzersizleri) 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
6) Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; Airway uygulama, Oksijen uygulama(Basit maske ve nazal) ve inhaler ilaç verme 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
7) Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; idrar sondası uygulama (üriner kateterizasyon) (foley sonda uygulama), idrar sondası bakımı 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
8) Ara Sınav Haftası 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
9) Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; Nazogastrik sonda uygulama,Enteral beslenme (Nazogastrik tüp / mide tüpü ile besleme) 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
10) Kişisel temizlik ve giyinme aktivitesi ile ilişkili laboratuvar uygulamaları (ağız bakımı, özel ağız bakımı, açık/kapalı yatak yapımı vb.) 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
11) Kişisel temizlik ve giyinme aktivitesi 2-Laboratuvar maket uygulaması sonrasında klinik uygulama esnasında gözlem; kısmi ve tam vücut banyosu, baş banyosu 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
12) Lab sınavı 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
13) Lab sınavı 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
14) Lab sınavı 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
15) Lab sınavı 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
16) Final sınavları haftası 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul.
3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları.
4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul.
5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul.
3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları.
4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul.
5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %