HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216111009
Ders İsmi: Nursing Concepts, Principles and Nursing Philosphy
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 8 0 7 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Nuray TURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin; hemşirelik temel kavram ve ilkelerini inceleme, bunları hemşirelik felsefesi ve ülke gereksinimleri ile bütünleştirme, birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşirelik disiplininin önemini, rol ve işlevlerini kavrama, bilimsel sorun çözümleme ve doğru karar verme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; hemşireliğin doğası, sağlık bakım sistemi içindeki yeri, hemşireliğin rol ve işlevleri, temel kavramları, hemşirelik model/kuramları, hemşirelik felsefesine ilişkin bilgiler ile birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, sağlık sorunlarına yardımda, bilimsel sorun çözümleme ve doğru karar verme yeteneği kazanmasını sağlayacak becerileri içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1.Mesleğin temel kavramlarını tanımlar.
2) 2.Geçmişten günümüze hemşirelik mesleğini bilir ve mesleki bakış açısı geliştirir.
3) 3.Sağlık sistemi içerisinde hemşirelik felsefesi bağlamında hemşirenin etik ve yasal rol ve sorumluluklarını ifade eder.
4) 4.Hemşireliğin temel kavramları olan İnsan, sağlık/hastalık, çevre ve hemşirelik arasında ilişki kurar.
5) 5.Hemşirelik alanına özgü model ve teorileri bilir.
6) 6.Etik, değerler ve hemşirelik felsefesi arasındaki ilişkiyi tartışır."
7) 7.Evrensel hemşirelik değerlerine uygun, etik ve yasal sorumluluklarının bilincinde olarak işine duyarlı olur.
8) 8.Kendi bireysel ve toplumsal değerleri ile hemşirelik değerleri arasındaki ayrımı ifade eder.
9) 9.Mesleki uygulamalarında problem çözme, karar verme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10) 10.Hemşirelik süreci doğrultusunda bireyin ihtiyaçlarına uygun bakımı planlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve Tanışma "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
2) Hemşireliği Doğası, Yapısı, Anlamı, Profesyonel Bir Meslek olarak Hemşirelik, "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
3) Hemşirelik Tarihi, Profesyonelleşme "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
4) Hemşirelik Rol ve Sorumlulukları "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
5) Hemşireliğin Temel Kavramları (insan ve çevre) "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
6) Hemşireliğin Temel Kavramları (sağlık/hastalık ve hemşirelik) "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
7) Model ve Kuramlar, Hemşirelikte Model Kulanımı, Kuramlara Dayalı Bakım "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
8) ARA SINAV "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
9) Hemşirelik Değerleri "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
10) Hemşirelik Felsefesi, Felsefenin Hemşirelik ve Bakım Üzerindeki Etkileri "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
11) Eleştirel Düşünme ve Kritik Karar Verme "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
12) Hemşirelik Süreci : Tanılama "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
13) Hemşirelik Süreci : Hemşirelik Tanısı ve Planlama "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
14) Hemşirelik Süreci: Uygulama "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
15) Hemşirelik Süreci: Değerlendirme ve Kayıt , Dersin Değerlendirmesi "1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi."
16) FINAL EXAMS WEEK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.2.Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.3.Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi.4.Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.5.Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: 1.Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.2.Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.3.Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi.4.Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.5.Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 4
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. 5
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. 4
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. 3
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 3
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 3
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. 4
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. 5
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. 5
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. 5
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %