ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214411009
Ders İsmi: Toplum Temelli Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sultan AKEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Toplum temelli rehabilitasyonun prensiplerini anlama ve sosyal dışlanma durumunda uygulanabilecek yaklaşımlara dair temel bilgileri öğretmek.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında toplumda dezavantajlı olarak tanımlanan gruplara uygun değerlendirme tedavi planına karar verme, tedaviyi ilerletebilme ve sonuçlarını analiz edebilme konuları işlenecek ve proje çalışmaları ile pekiştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ergoterapinin topluma katılıma bakış açısını açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dezavantajlı bireylerin topluma katılımını destekleyen yaklaşımları açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Özel durumlara uygun tedavi programını planlar ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Farklı ve güncel tedavi yöntemlerini kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplum Temelli Rehabilitasyona Giriş ve Teorik Çerçeve 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
2) Toplum Temelli Rehabilitasyon Programı Planlama ve İhtiyaç Analizi 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
3) Toplum Temelli Rehabilitasyon Programı Planlama ve İhtiyaç Analizi 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
4) Ergoterapide Girişimcilik ve Yenilik 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
5) Ergoterapide Girişimcilik ve Yenilik-Uygulama 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
6) Toplum Temelli Rehabilitasyon Projesi Geliştirme ve Başvuru Süreçleri 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
7) Toplum Temelli Rehabilitasyon Programlarında Etik 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
8) Ara sınav 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
9) Toplum Temelli Rehabilitasyon Programlarında Etik-Uygulama 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
10) Toplum Temelli Rehabilitasyon Programı Planlama-Uygulama 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
11) Toplum Temelli Rehabilitasyon Programının Uygulanması ve Değerlendirilmesi 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
12) Toplum Temelli Rehabilitasyon Programının Uygulanması ve Değerlendirilmesi-Uygulama 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
13) Örneklerle Toplum Temelli Rehabilitasyon 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
14) Toplum Temelli Rehabilitasyon Proje Çalışmaları Sunumu 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
15) Toplum Temelli Rehabilitasyon Proje Çalışmaları Sunumu 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
16) Final sınavı 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press. 2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press.
2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.
Diğer Kaynaklar: 1. Grills, N., & Varghese, J. (2010). Disability and community-based rehabilitation. In Setting up Community Health Programmes in Low and Middle Income Settings (pp. 404-417). Oxford University Press.
2. Pollard, N., & Sakellariou, D. (2007). Occupation, Education and Community-Based Rehabilitation. British Journal of Occupational Therapy, 70(4), 171–174.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 40
Toplam İş Yükü 106