ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214411007
Ders İsmi: Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ergoterapi ve multidisipliner alanlarkarla ilgili güncel literatür bilgisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Alanla doğrudaan ve/veya dolaylı olarak ilgili olan bilimsel yayınların taranması, okunması ve tartışılmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kanıta dayalı çalışmayı tanır
2) Güncel literatüre hakimdir.
3) Edindiği bilgileri birleştirip yorumlayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Literatür taraması yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırma etiği Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
2) Ergoterapide Kanıt Temelli Uygulamalar ve Olay Analizi Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
3) Ergoterapide kanıta dayalı uygulama tartışmaları – Zihinsel Sağlık ve Okupasyonel Sağlık Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
4) Ergoterapide kanıta dayalı uygulama tartışmaları – Geriatrik Hastalıklar ve Sağlıklı Yaşlanma Programları Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
5) Ergoterapide kanıta dayalı uygulama tartışmaları – Kas ve iskelet sistemi ve Nörolojik hastalıklar Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
6) Ergoterapide kanıta dayalı uygulama tartışmaları – Pediatrik hastalıklar ve duyu bütünleme problemleri Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
7) Ergoterapide kanıta dayalı uygulama tartışmaları – Teknolojik uygulamalar ve Sanal gerçeklik Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
8) Vaka Sunumu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
9) Vaka Sunumu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
10) Vaka Sunumu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
11) Vaka Sunumu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
12) Vaka Sunumu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
13) Vaka Sunumu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.
14) Vaka Sunumu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: GÜNCEL LİTERATÜR / RECENT LITERATURE
Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 40
Toplam İş Yükü 106