ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214311011
Ders İsmi: Pediatride Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sultan AKEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemleri ve müdahale yaklaşımlarını referans çerçeveleri bağlamında öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında pediatrik rehabilitasyonda çeşitli performans alanlarına ve disfonksiyonlara yönelik değerlendirme ve müdahale yöntemleri işlenecek ve uygulamalar ile pekiştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ergoterapistin pediatrik rehabilitasyondaki rolünü tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pediatrik rehabilitasyonda güncel gelişmeleri araştırır ve aktarır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Pediatrik rehabilitasyonda kullanılan referans çerçevelerini açıklar ve kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Pediatrik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemlerini açıklar ve kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Danışana uygun değerlendirme ve müdahale yöntemlerini planlar ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pediatrik Ergoterapiye Giriş 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
2) Duyu-Algı Performans Alanında Değerlendirmeler 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
3) Motor Performans Alanında Değerlendirmeler 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
4) Kognitif Performans Alanında Değerlendirmeler 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
5) Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirilmesi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
6) Çevrenin Değerlendirilmesi, Okul Değerlendirmeleri 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
7) Katılımın ve Yaşam Kalitesinin Değerlendirilmesi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
8) Ara sınav 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
9) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
10) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
11) Motor Beceri Referans Çerçevesi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
12) Görsel Algı Referans Çerçevesi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
13) Sosyal Katılım Referans Çerçevesi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
14) Okul Temelli Ergoterapi 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.
15) Aile ve bakımveren eğitimleri Family and caregi1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023. ver trainings
16) Final sınavı 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014. 2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008. 3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Case-Smith, Jane., Occupational Therapy for Children and Adolescents (Case Review) 7th Edition, Mosby, 2014.
2. Bowyer, Patricia., Cahill, Susan., Pediatric Occupational Therapy Handbook: A Guide to Diagnoses and Evidence-Based Interventions, Mosby, 2008.
3. Şahin, Sedef., Köse, Barkın., Temizkan, Ege., Ergoterapide Değerlendirmeler, Hipokrat Yayıncılık, 2023.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Uygulama 13 26
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 30
Toplam İş Yükü 112