ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1214311009 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Sena ERARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mental sağlık problemi olanlarda sosyal katılımı destekleme, ayrımcılıkla mücadele etme, iş analizi,iş koçluğu hizmeti verme, eğitim ve diğer aktiviteler için ihtiyaçları tanımlama konularında yönlendirme sağlamak, mesleki rehabilitasyonla iş fırsatlarına ulaşma konusunda bilgi ve beceri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | "Mental sağlık problemleri ve mesleki rehabilitasyon prensipleri Kişi ve işe yönelik değerlendirmeler Mental sağlık ve iş ile ilgili becerilerin eşleştirilmesi Destekli-koruyucu iş modelleri ve uygulamalar Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek problemler Mesleki rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılan problemlere yönelik programlara karar verme Program uygulama örnekleri" |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleki rehabilitasyona giriş | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
2) | Mesleki rehabilitasyon ile ilgili temel kavramlar; engellilik ve çalışma engelliliği | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
3) | Engellilik Yönetimi ile İşyeri Entegrasyonu | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
4) | Mesleki rehabilitasyonda ergoterapi süreci ve ergoterapistin rolü | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
5) | ICF çerçevesinde mesleki rehabilitasyon | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
6) | Mesleki rehabilitasyonda değerlendirme ve ergonomik risk analizi | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
7) | Kronik Kas İskelet Sistemi Ağrılarında Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
8) | Ruh Sağlığı Hastalıklarında Mesleki Rehabilitasyon | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
9) | Mesleki rehabilitasyonda kullanılan istihdam modelleri | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
9) | Mesleki rehabilitasyonda kullanılan istihdam modelleri | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
10) | Literatür tartışması | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
11) | REBA ve RULA yöntemlerin kullanımı ve vaka analizi | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
12) | Saha Çalışması | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
13) | Saha Çalışması | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
14) | Grup sunumları | 1. Mesleki Rehabilitasyon ve Engellilik Değerlendirmesi El Kitabı (Uyanık, M., Önal, G., Kolit, Z., Trans.) Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2) Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3) International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4) WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitatiion. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Ross, J. (2013). Occupational therapy and vocational rehabilitation. John Wiley & Sons. 2) Lloyd, C. (2010). Vocational rehabilitation and mental Health. John Wiley & Sons. 3) International Labour Office. Committee of Experts on the Application of Conventions. (1998). Vocational rehabilitation and employment of disabled persons (Vol. 1). International Labour Organization. 4) WFOT (2012). Position Statement: Occupational Therapy in Vocational Rehabilitatiion. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Uygulama | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 112 |