ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1214221014 | ||||||||
Ders İsmi: | Kas İskelet Fonksiyon Yetersizliklerinde Ergoterapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kas iskelet sistemi fonksiyonlarında eksikliklere neden olan sorunları tanımlamak, ortaya çıkan klinik belirtileri özetlemek, bu tür problemlere yönelik ergoterapi müdahalelerini planlamak ve uygulamak için bilgi ve yetkinliği artırmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında kas iskelet sistemine bağlı hastalıkların özellikleri ile yaralanma ve hastalık mekanizmaları, ağrı, ödem ve inflamasyon kavramları, hastalıkların performans ve katılıma etkisi, hastalıklara/bozukluklara bağlı problemlere yönelik ergoterapi prensipleri ve uygulamaları ve olgu çalışmaları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kas iskelet sistemi hastalıklarının sınıflandırılması, özellikleri ve mekanizmaları | |
2) | Ağrı, ödem ve inflamasyon mekanizmaları | |
3) | Kas iskelet sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi | |
4) | Kas iskelet sistemi hastalıklarında koruyucu yaklaşımlar | |
5) | Bel ve boyun yaralanmaları | |
6) | Bel ve boyun sağlığı eğitimi | |
7) | Olgu çalışması | |
8) | Üst ekstremitenin kas iskelet problemlerinde ergoterapi prensipleri-1 | |
9) | Üst ekstremitenin kas iskelet problemlerinde ergoterapi prensipleri-2 | |
10) | Alt ekstremitenin kas iskelet problemlerinde ergoterapi prensipleri | |
11) | Kırık rehabilitasyonu ve ergoterapi | |
12) | Pediatrik kas iskelet sorunlarında ergoterapi | |
13) | Yanık rehabilitasyonunda ergoterapi | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Pendelton HM, Krohn WS. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. 2. Margarete Nordin, Victor H Basic. Biomechanics of Musculoskeletal System. Frankel Lippincot Williams & Wilkins 3. Madeleine Mooney, Claire Ireson. Occupational Therapy in Orthopedics and Trauma. Willey Blackwel, 2009 4. John Jy Leong. Jesse Jupiter . Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. Springer, 2007 5. Lisa Magsey. Jim Magnuson. Rehabilitation for the Postsurgical Orthopedic Patient. Mosby 2001 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | 5 |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | 5 |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | 5 |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | 5 |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | 5 |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | 4 |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | 5 |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | 3 |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | 5 |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 2 |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | 3 |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | 4 |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Toplam İş Yükü |