ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214221014
Ders İsmi: Kas İskelet Fonksiyon Yetersizliklerinde Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kas iskelet sistemi fonksiyonlarında eksikliklere neden olan sorunları tanımlamak, ortaya çıkan klinik belirtileri özetlemek, bu tür problemlere yönelik ergoterapi müdahalelerini planlamak ve uygulamak için bilgi ve yetkinliği artırmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında kas iskelet sistemine bağlı hastalıkların özellikleri ile yaralanma ve hastalık mekanizmaları, ağrı, ödem ve inflamasyon kavramları, hastalıkların performans ve katılıma etkisi, hastalıklara/bozukluklara bağlı problemlere yönelik ergoterapi prensipleri ve uygulamaları ve olgu çalışmaları işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kas iskelet sistemine bağlı yaralanma nedeniyle ortaya çıkan problemleri ve hastalık/bozukluk mekanizmalarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bireyin okupasyonel performansını iyileştirmeye yönelik uygun ergoterapi değerlendirme ve yaklaşımlarına karar verir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kas iskelet sistemi yaralanması sonrası bireylerin okupasyonel performansını ve katılım problemlerini tanımlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kas iskelet sistemi fonksiyon yetersizliklerinde ergoterapi uygulamalarını açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kas iskelet sistemi fonksiyon yetersizliği olan bireylere uygun ergoterapi model, değerlendirme ve müdahalesini belirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kas iskelet sistemi hastalıklarının sınıflandırılması, özellikleri ve mekanizmaları
2) Ağrı, ödem ve inflamasyon mekanizmaları
3) Kas iskelet sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
4) Kas iskelet sistemi hastalıklarında koruyucu yaklaşımlar
5) Bel ve boyun yaralanmaları
6) Bel ve boyun sağlığı eğitimi
7) Olgu çalışması
8) Üst ekstremitenin kas iskelet problemlerinde ergoterapi prensipleri-1
9) Üst ekstremitenin kas iskelet problemlerinde ergoterapi prensipleri-2
10) Alt ekstremitenin kas iskelet problemlerinde ergoterapi prensipleri
11) Kırık rehabilitasyonu ve ergoterapi
12) Pediatrik kas iskelet sorunlarında ergoterapi
13) Yanık rehabilitasyonunda ergoterapi
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Pendelton HM, Krohn WS. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
2. Margarete Nordin, Victor H Basic. Biomechanics of Musculoskeletal System. Frankel Lippincot Williams & Wilkins
3. Madeleine Mooney, Claire Ireson. Occupational Therapy in Orthopedics and Trauma. Willey Blackwel, 2009
4. John Jy Leong. Jesse Jupiter . Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. Springer, 2007
5. Lisa Magsey. Jim Magnuson. Rehabilitation for the Postsurgical Orthopedic Patient. Mosby 2001

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 3
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 5
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 5
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 5
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 5
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 5
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 4
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 5
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 3
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 5
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 3
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 4
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Toplam İş Yükü