ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1214221004 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nörolojik hastalıklara bağlı kas iskelet sistemi fonksiyonlarında eksikliklere neden olan sorunları tanımlamak, ortaya çıkan klinik belirtileri özetlemek, bu tür problemlere yönelik ergoterapi müdahalelerini planlamak ve uygulamak için bilgi ve yetkinliği artırmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında nörolojik hastalıkların özellikleri ile yaralanma ve hastalık mekanizmaları, hastalıkların performans ve katılıma etkisi, nörolojik hastalıklara/ bozukluklara bağlı problemlere yönelik ergoterapi prensipleri ve uygulamaları ve olgu çalışmaları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörolojik Rehabilitasyon ve Ergoterapi | - |
2) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Demans Bozuklukları | - |
3) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Parkinson Hastalığı | - |
4) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Multipl Skleroz | - |
5) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Motor Nöron Hastalıkları | - |
6) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Travmatik Beyin Yaralanmaları | - |
7) | Olgu Çalışması | - |
8) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Hemipleji | - |
9) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Hemipleji | - |
10) | Nörolojik Hastalıklar ve Yaralanmaların İncelenmesi- Spinal Kord Yaralanmaları | - |
11) | Nörolojik Rehabilitasyonda Güncel Yaklaşımlar- 1 | - |
12) | Nörolojik Rehabilitasyonda Güncel Yaklaşımlar- 2 | - |
13) | Nörolojik Rehabilitasyonda Güncel Yaklaşımlar- 3 | - |
14) | Olgu Çalışması | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bear, Mark, Barry Connors, and Michael A. Paradiso. Neuroscience: exploring the brain, enhanced edition: exploring the brain. Jones & Bartlett Learning, 2020. 2. Radomski, Mary Vining, and Catherine A. Trombly Latham, eds. Occupational therapy for physical dysfunction. Lippincott Williams & Wilkins, 2008. 3. Schell, Barbara A., et al. Willard and Spackman's occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. World Federation of Occupational Therapists (WFOT) web sitesi. 5. American Occupational Therapy Association (AOTA) web sitesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | 5 |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | 5 |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | 5 |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | 3 |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | 5 |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | 4 |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | 5 |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | 2 |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | 5 |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 3 |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | 3 |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | 4 |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Uygulama | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 67 |