ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002024
Ders İsmi: Ergoterapide Özel Konular
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sena ERARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Farklı ve güncel kanıta dayalı ergoterapi uygulama alanlarında kullanılan değerlendirme ve müdahale yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak, uygun müdahale yöntemlerini tasarlayabilmek.
Dersin İçeriği: Bu ders konu ile ilgili literatürün taranması, palyatif bakımda ergoterapi, nörolojik ve ortopedik hastalıklar ve ergoterapi müdahaleleri, az gören rehabilitasyonu, toplum ve ruh sağlığı merkezlerinde ergoterapi gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Ergoterapinin farklı uygulama alanlarında kanıta dayalı uygulama yaklaşımlarını bilir açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 3. Fiziksel ve psikososyal hastalıkları tanımlar, ve bu hastalıklara özel kişi merkezli ergoterapi yaklaşımlarını açıklar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 2. Farklı alanlardaki kanıta dayalı uygulamaları klinik uygulama sürecinde kişi merkezli müdahaleler planlayarak kullanır
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 4. Kavramsal modeller çerçevesinde birey merkezli müdahale yaklaşımlarını uygular açıklar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapide Dökümantasyon ve Görüşme Teknikleri Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
2) Disleksi ve ADHD ergoterapi yaklaşımları Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
3) Yaratıcı Beceriler Modeli Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
4) Sosyal Beceri Eğitimi ve Grup Aktiviteleri Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
5) CP değerlendirme ve müdahale Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
6) TRSM’de Ergoterapi Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
7) Palyatif Bakımda Ergoterapi Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
8) Yutma Bozukluğu ve Oral Motor Problemlerde Ergoterapi Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
9) Az Gören Rehabilitasyonu Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
10) Ortopedik Hastalıklar ve Ergoterapi Müdahaleleri Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006
11) Nörolojik Hastalıklar ve Ergoterapi Müdahaleleri Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006
12) Nörolojik Hastalıklar ve Ergoterapi Müdahaleleri Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
13) Aktivite Analizi ve Uygulama Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006
14) Literatür Tartışması Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
Diğer Kaynaklar: Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 40
Toplam İş Yükü 106