ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1214002023 | ||||||||
Ders İsmi: | Ergoterapide Duyu Bütünleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere duyu bütünleme teorisini ve uygulamalarını öğretmek, duyu bütünleme sorunlarını değerlendirme becerilerini geliştirmek ve müdahale stratejilerini öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında öğrencilere duyu bütünleme teorisini öğretme, çeşitli değerlendirme araçlarıyla pratik beceri kazandırma, duyu bütünleme sorunlarını tanımlama, müdahale stratejilerini öğretme ve uygulamalar yapma ile yürütülecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Duyu bütünleme teorisine giriş | - |
2) | Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Taktil Sistem | - |
3) | Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Vestibüler Sistem | - |
4) | Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Proprioseptif Sistem | - |
5) | Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Görme, İşitme, Tat ve Koku Sistemleri | - |
6) | Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi-1 | - |
7) | Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi-2 | - |
8) | Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama | - |
9) | Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama | - |
10) | Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama | - |
11) | Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama | - |
12) | Öğrenci Sunumları | - |
13) | Öğrenci Sunumları | - |
14) | Öğrenci Sunumları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ayres, A. Jean, and Jeff Robbins. Sensory integration and the child: Understanding hidden sensory challenges. Western psychological services, 2005. 2. Schaaf, Roseann Cianciulli, and Zoe Mailloux. Clinician's guide for implementing Ayres sensory integration: Promoting participation for children with autism. Bethesda: AOTA Press, The American Occupational Therapy Association, Incorporated, 2015. 3. Bundy, A. C., Lane, S. J., & Murray, E. A. Sensory Integration: Theory and Practice. F.A. Davis Company, 2002. 4. Parham, L. D., & Mailloux. "Sensory Integration." In J. Case-Smith (Ed.), Occupational Therapy for Children (5th ed), Mosby, 2005. 5. Emmons, Polly, and Liz Anderson. Understanding sensory dysfunction: learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder. Jessica Kingsley Publishers, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ayres, A. Jean, and Jeff Robbins. Sensory integration and the child: Understanding hidden sensory challenges. Western psychological services, 2005. 2. Schaaf, Roseann Cianciulli, and Zoe Mailloux. Clinician's guide for implementing Ayres sensory integration: Promoting participation for children with autism. Bethesda: AOTA Press, The American Occupational Therapy Association, Incorporated, 2015. 3. Bundy, A. C., Lane, S. J., & Murray, E. A. Sensory Integration: Theory and Practice. F.A. Davis Company, 2002. 4. Parham, L. D., & Mailloux. "Sensory Integration." In J. Case-Smith (Ed.), Occupational Therapy for Children (5th ed), Mosby, 2005. 5. Emmons, Polly, and Liz Anderson. Understanding sensory dysfunction: learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder. Jessica Kingsley Publishers, 2005 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | 4 |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | 4 |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | 3 |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | 3 |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | 5 |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | 3 |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | 2 |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | 1 |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | 2 |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 2 |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | 1 |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | 5 |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 13 |
Laboratuvar | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |