ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002023
Ders İsmi: Ergoterapide Duyu Bütünleme
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere duyu bütünleme teorisini ve uygulamalarını öğretmek, duyu bütünleme sorunlarını değerlendirme becerilerini geliştirmek ve müdahale stratejilerini öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında öğrencilere duyu bütünleme teorisini öğretme, çeşitli değerlendirme araçlarıyla pratik beceri kazandırma, duyu bütünleme sorunlarını tanımlama, müdahale stratejilerini öğretme ve uygulamalar yapma ile yürütülecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Duyu bütünleme konusunda temel teorik bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uygulamalı durumlarla ilişkilendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Duyu bütünleme değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanır ve bireylerin duyu bütünleme becerilerini geliştirmeye yönelik stratejileri uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireylerin duyu bütünleme zorluklarıyla başa çıkmalarına destek olacak iletişim stratejilerini geliştirir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Ergoterapide duyu bütünleme konusundaki güncel literatürü takip eder ve bu alandaki yeni gelişmeleri öğrenme sürecine entegre eder.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Duyu bütünleme zorluklarına özgü ergoterapi uygulamalarını planlar ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Duyu bütünleme konusundaki bağımsız araştırma yapar, bireysel müdahale planlarını oluşturur ve bu planları etkili bir şekilde uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Duyu bütünleme teorisine giriş -
2) Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Taktil Sistem -
3) Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Vestibüler Sistem -
4) Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Proprioseptif Sistem -
5) Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Görme, İşitme, Tat ve Koku Sistemleri -
6) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi-1 -
7) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi-2 -
8) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama -
9) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama -
10) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama -
11) Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama -
12) Öğrenci Sunumları -
13) Öğrenci Sunumları -
14) Öğrenci Sunumları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ayres, A. Jean, and Jeff Robbins. Sensory integration and the child: Understanding hidden sensory challenges. Western psychological services, 2005.
2. Schaaf, Roseann Cianciulli, and Zoe Mailloux. Clinician's guide for implementing Ayres sensory integration: Promoting participation for children with autism. Bethesda: AOTA Press, The American Occupational Therapy Association, Incorporated, 2015.
3. Bundy, A. C., Lane, S. J., & Murray, E. A. Sensory Integration: Theory and Practice. F.A. Davis Company, 2002.
4. Parham, L. D., & Mailloux. "Sensory Integration." In J. Case-Smith (Ed.), Occupational Therapy for Children (5th ed), Mosby, 2005.
5. Emmons, Polly, and Liz Anderson. Understanding sensory dysfunction: learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder. Jessica Kingsley Publishers, 2005
Diğer Kaynaklar: 1. Ayres, A. Jean, and Jeff Robbins. Sensory integration and the child: Understanding hidden sensory challenges. Western psychological services, 2005.
2. Schaaf, Roseann Cianciulli, and Zoe Mailloux. Clinician's guide for implementing Ayres sensory integration: Promoting participation for children with autism. Bethesda: AOTA Press, The American Occupational Therapy Association, Incorporated, 2015.
3. Bundy, A. C., Lane, S. J., & Murray, E. A. Sensory Integration: Theory and Practice. F.A. Davis Company, 2002.
4. Parham, L. D., & Mailloux. "Sensory Integration." In J. Case-Smith (Ed.), Occupational Therapy for Children (5th ed), Mosby, 2005.
5. Emmons, Polly, and Liz Anderson. Understanding sensory dysfunction: learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder. Jessica Kingsley Publishers, 2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 3
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 4
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 4
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 3
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 3
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 5
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 3
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 1
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 5
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 13
Laboratuvar 13 26
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41