EBELİK (YL) (TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3014002028 | ||||||||
Ders İsmi: | Kadın Sağlığında Bütünsel Tıp Yaklaşımları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kadın sağlığında bütüncül yaklaşım ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste holistik yaklaşım nedir ve kadın sağlığında kullanılan tamamlayıcı tıp yaklaşımları, müzik terapi, yoga, aromaterapi, mindfulnes, psikodrama, dans terapi, sanat terapi, refleksoloji, reiki, akupunktur, akupresür |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, tanışma, haftalık ders içeriğinin tartışılması. | ders notları |
2) | Kadın sağlığında holistik yaklaşım | ders notları |
3) | Kadın sağlığında tamamlayıcı tıp uygulamaları | ders notları |
4) | Kadın sağlığı ve müzük terapi | |
5) | Kadın sağlığı ve yoga | |
6) | Kadın sağlığı ve refleksoloji | |
7) | Kadın sağlığı ve reiki | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kadın sağlığı ve aromaterapi | |
10) | Kadın sağlığı ve akupunktur, akupresür | |
11) | Kadın sağlığı ve dans/sanat terapi | |
12) | Kadın sağlığı ve psikodrama | |
13) | Kadın sağlığı ve midfulnes | |
14) | Kadın sağlığı ve fitoterapi | |
15) | Dersin değerlendirilmesi | |
16) | Genel sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notları |
Diğer Kaynaklar: | couse notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | ||||||||||||
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | ||||||||||||
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||||||||
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | ||||||||||||
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | ||||||||||||
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | ||||||||||||
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | ||||||||||||
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||||
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | ||||||||||||
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | ||||||||||||
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | ||||||||||||
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | ||||||||||||
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | |
2) | Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | |
3) | Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | |
5) | Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | |
6) | Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | |
7) | Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | |
8) | Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | |
9) | Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | |
10) | Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | |
11) | Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | |
12) | Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | |
13) | Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 4 |