EBELİK (YL) (TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3014002026
Ders İsmi: Doğurganlığı Desteklemede Doğu Tıbbı Felsefesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında öğrencilerin, doğurganlığı desteklemek için bedensel, zihinsel ve ruhsal birlikteliğin oluşumunu, enerji bedenlerden yayılan bilinç dalgalanmalarının doğurganlık sürecine yansımalarını ve anneliğe doğru yol alırken beden bilgeliğinin gücünü özümsemeyle ilişkili farkındalık kazanmaları.
Dersin İçeriği: doğurganlığı desteklemek için bedensel, zihinsel ve ruhsal birlikteliğin oluşumunu, enerji bedenlerden yayılan bilinç dalgalanmalarının doğurganlık sürecine yansımalarını ve anneliğe doğru yol alırken beden bilgeliğinin gücünü özümsemeyle ilişkili farkındalık kazanmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Doğurganlık bilincinin beden enerji alanlarıyla etkileşimini açıklamak.
2) • Beyin, kalp ve uterus ilişkisini doğu tıbbı bakış açısıyla tanımlamak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Doğu tıbbının doğurganlık süreciyle ilişkili yaklaşımlarını sınıflandırmak.
2) • Alınan gıda ve takviyelerin doğurganlık üzerindeki etkilerini açıklamak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Masaj ve aromaterapi gibi uygulamaların doğurganlık üzerindeki etkilerini tanımlamak
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Fiziksel aktivite ve yoga uygulamalarının üreme sistemi ve hormonlar üzerindeki etkilerini ilişkilendirmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dişil enerji anatomisi ders notları
2) • Dişil enerji ve rahim örüntüsü ders notları
3) • Enerji bedenlerimiz ve doğurganlık bilinci ders notları
4) Enerji meridyenleri ve adet döngüsü
5) Yumurtanın gizemli yolculuğu
6) Doğurganlık yönünden kadının değerlendirilmesi
7) Gıdaların doğurganlık süreciyle ilişkisi
8) Ara sınav
9) Beden enerji döngüsünü korumada diyet önerileri
10) Doğurganlıkta takviyelerle gelen destek
11) Doğurganlığı baskılayabilen faktörler • Doğurganlık masajı ve aromaterapi
11) Doğurganlığı baskılayabilen faktörler • Doğurganlık masajı ve aromaterapi
12) IVF’ e hazırlık ve destek
13) Doğu tıbbında beş hamile kalamayan kadın tipi
14) Hara nefesi ile dişil enerji bütünleşmesi
15) Doğurganlık yogası ve meditasyon
16) Genel sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları
Diğer Kaynaklar: Course notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir.
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular.
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir.
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir.
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir.
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir.
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir.
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir.
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir.
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir.
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır.
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır.
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir.
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular.
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir.
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir.
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir.
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir.
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir.
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir.
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir.
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir.
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır.
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır.
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 3