EBELİK (YL) (TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3014002025 | ||||||||
Ders İsmi: | Laktasyonda Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Laktasyon süreci ve bu süreçte kullanılan tamamlayıcı yöntemler hakkında bilgi, beceri kazanmak. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin ana amacı, anne sütü ve öneminin, laktasyon fizyolojisinin, emzirmenin başlatılması ve sürdürülmesinin, emzirmeyi etkileyen faktörlerin ve laktasyon sürecindeki tamamlayıcı uygulamaların öğrenilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Emzirme ve anne sütünün önemi, Dünya'da ve Türkiye'de emzirme durumu | Güngör Satılmış, Sarı E. (2023) Emzirme destekleyici ve Tamalayıcı uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi |
2) | Geleneksel, Tamamlayıcı ve bütüncül Tıp Uygulamaları | Güngör Satılmış, İ. Sarı, E. (2023) Emzirme Destekleyici Ve Tamamlayıcı Uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi. |
3) | Anne sütünü desteklemede tamamlayıcı beslenenme Galaktogoglar, Fitoterapi ve Homeopati uygulamaları | Güngör Satılmış, İ. Sarı, E. (2023) Emzirme Destekleyici Ve Tamamlayıcı Uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi. |
4) | Anne sütünün artırılmasında masaj ve sıcak uygulama | Güngör Satılmış, İ. Sarı, E. (2023) Emzirme Destekleyici Ve Tamamlayıcı Uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi. |
5) | Emzirmenin desteklenmesinde bebek masajı ve yenidoğan ile ilgili uygulamalar | Güngör Satılmış, İ. Sarı, E. (2023) Emzirme Destekleyici Ve Tamamlayıcı Uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi. |
6) | Güngör Satılmış, İ. Sarı, E. (2023) Emzirme Destekleyici Ve Tamamlayıcı Uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi. | |
6) | Meme bakımı ve meme sorunlarında tamamlayıcı bakım uygulamaları | |
7) | Emzirme ve müzikterapi | |
8) | Emzirme ve aromaterapi | |
9) | Emzirmede Akupunktur ve Akupresür | |
10) | Emzirme ve refleksoloji | |
11) | Emzirme ve mindfulnes | |
12) | Emzirme ve yoga | |
13) | Hipnoemzirme | |
14) | Emziren annelere eş desteği | |
15) | Toplum içinde emzirme, emzirmeyi destekleyen web uygulamaları | |
16) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Güngör Satılmış, İ. Sarı, E. (2023) Emzirme Destekleyici Ve Tamamlayıcı Uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Güngör Satılmış, İ. Sarı, E. (2023) Emzirme Destekleyici Ve Tamamlayıcı Uygulamalar, İstanbul Tıp Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | ||||||||||||
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | ||||||||||||
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||||||||
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | ||||||||||||
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | ||||||||||||
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | ||||||||||||
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | ||||||||||||
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||||
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | ||||||||||||
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | ||||||||||||
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | ||||||||||||
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | ||||||||||||
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | |
2) | Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | |
3) | Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | |
5) | Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | |
6) | Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | |
7) | Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | |
8) | Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | |
9) | Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | |
10) | Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | |
11) | Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | |
12) | Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | |
13) | Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final Pratik | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 9 |