EBELİK (YL) (TEZSİZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 1.5 | 90 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 3014002021 | ||||||||||
Ders İsmi: | Perinatal Bakım | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası sosyal, etik konular ve politikalar bağlamda üreme ve maternal sağlık politikaları, kanıt temelli uygulamalar ve araştırma metodları hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Perinatolojiye giriş,Perinatolojide danışmanlık,Perinatal hasta güvenliği,Perinatal bakım yaklaşımı,Ülkemizde temel perinatolojik sorunlar,Dünyada temel perinatolojik sorunlar,Perinatolojide kanıt temelli uygulamalar,Perinatolojide erken ve etkili bakım,Anne-baba-bebek bağlanma süreci,Perinatal hizmet sunumunda etik yaklaşımlar,Doğum korkusu ve sezaryen oranlarına etkisi,Anne isteği ile sezaryen ve etik,Dönem sonu değerlendirme; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perinatal bakım yaklaşımı | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
2) | Anne-baba-bebek bağlanma süreci | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
3) | Perinatal dönemde danışmanlık | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
4) | Perinatal dönem kanıt temelli uygulamalar | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
5) | Perinatal dönem erken ve etkili bakım | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
6) | Perinatal hizmet sunumunda etik yaklaşımlar | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
7) | Doğum korkusu ve sezaryen oranlarına etkisi | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
8) | Anne isteği ile sezaryen ve etik | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
9) | Perinatal dönem tarama testleri | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
10) | Perinatal dönem beslenme ve egzersizin önemi | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
11) | Perinatal Dönem Ebelik Yaklaşımları | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
12) | Perinatal Dönem Ebelik Bakımı Vaka Sunumu | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
Diğer Kaynaklar: | 1. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 2. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2009. 3. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) Population Reports (Journal) 4. Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, McGraw-Hill, (2004) 5. Pernoll M.L., (Çeviri editörü: Saraçoğlu F.), 6. Scott J.R., (Çeviri editörü: Erez S), “Danforth Obstetrik ve Jinekoloji”, 7. baskı, Yüce Yayım A.Ş., (1999) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | ||||||||||||
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | ||||||||||||
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||||||||
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | ||||||||||||
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | ||||||||||||
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | ||||||||||||
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | ||||||||||||
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||||
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | ||||||||||||
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | ||||||||||||
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | ||||||||||||
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | ||||||||||||
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | |
2) | Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | |
3) | Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | |
5) | Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | |
6) | Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | |
7) | Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | |
8) | Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | |
9) | Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | |
10) | Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | |
11) | Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | |
12) | Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | |
13) | Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |