Dersin Amacı: |
Öğrenciye, antenatal hizmet sunan sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili risklerin azaltılması, hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması konularında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Neden Hasta Güvenliği? Neden Çalışan Güvenliği?, Hasta Güvenliğine Hukuki Bakış ve Sorumluluklar, Hasta ve Çalışan Güvenliğinde Temel Konu: El Hijyeni, Laboratuarda Hasta ve Çalışan Güvenliği, Hasta Güvenliğinde İlaç Güvenliğinin Rolü, Güvenli Çalışma Ortamları ve Çalışan Güvenliği, Cerrahi Uygulamalarda Güvenlik, Güvenlikte Renkli Kod Uygulamaları, Güvenli Çalışma Ortamları ve Çalışan Güvenliği, Tanı ve tedavide Hasta Güvenliği, Hasta Güvenliği Depolarda Başlar, Hastane Atıklarının Yolculuğu, Sağlık Çalışanlarının Güvenliğe Katkısı Nasıl Arttırılır?, Güvenli Tesis, Güvenli Hastane, Hasta Güvenliğinde Kalibrasyonun Önemi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Tanışma |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
2) |
Antenatal Hizmetlerde Hasta Güvenliğinde Temel Kavramlar ve Kapsam |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
3) |
Antenatal Hizmetlerde Hasta ve Çalışan Güvenliğine Hukuki Bakış ve Sorumluluklar |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
4) |
Hasta Güvenliği Standartları |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
5) |
Hasta Güvenliği Göstergeleri ve İzleme Yöntemleri |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
6) |
Çalışan Güvenliği Standartları |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
7) |
Çalışan Güvenliği Göstergeleri ve İzleme Yöntemleri |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
8) |
Antenatal Hizmetlerde Hasta Kimliğinin Doğrulanması ve Renkli Kodlar |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
9) |
Antenatal Hizmetlerde Hasta Güvenliğinde Enfeksiyonların Kontrolü ve İzolasyon Önlemleri |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
10) |
Antenatal Hizmetlerde Hasta Güvenliğinde En Temel Unsur: İlaç Güvenliği |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
11) |
Antenatal Hizmetlerde Hasta Güvenliğinde Düşmeler |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
12) |
Antenatal Hizmetlerde Hijyenik Plan ve Atık Yönetimi |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
13) |
Hasta Güvenliğinde Etkili İletişim |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
14) |
Dersin Değerlendirilmesi |
Bulun M (2009) , Hasta Güvenliği İyi Uygulamalar,Sage yayıncılık,İstanbul.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. |
|
2) |
Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. |
|
3) |
Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. |
|
5) |
Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. |
|
6) |
Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. |
|
7) |
Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. |
|
8) |
Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. |
|
9) |
Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. |
|
10) |
Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. |
|
11) |
Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. |
|
12) |
Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. |
|
13) |
Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
|