Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Yöntemleri |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
2) |
Sağlık Eğitimi |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
3) |
Yaratıcılık |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
4) |
İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
5) |
Eleştirel Düşünme |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
6) |
Öğretme ve Öğrenme stilleri |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
7) |
Öğretimde teknoloji kullanımı |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
8) |
Grup eğitim uygulamaları |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
9) |
Probleme dayalı öğretme- öğrenme I |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
10) |
Probleme dayalı öğretme- öğrenme II |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
11) |
Antenatal Eğitim |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
12) |
Anne- Baba Okulları |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
13) |
Doğuma Destek Eğitimi |
1. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, LEMON Hemşirelikte Eğitim Materyali, Ankara, 1998
2. LEMON Eğitmen Rehberi, T.C.Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 1998
3. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayını, Eskişehir, 2001
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. |
|
2) |
Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. |
|
3) |
Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. |
|
5) |
Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. |
|
6) |
Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. |
|
7) |
Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. |
|
8) |
Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. |
|
9) |
Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. |
|
10) |
Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. |
|
11) |
Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. |
|
12) |
Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. |
|
13) |
Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
|