EBELİK (YL) (TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3000002008 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Biyoteknoloji Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Banu TAKTAK KARACA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmeleri ve bunların biyoteknolojiye uygulamalarını göstermektir. |
Dersin İçeriği: | Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi, Hedeflenmiş Kanser Terapisi, Genom düzenleme, CRISPR, Kök Hücre araştırmaları, Genetiği değiştirilmiş organizmalar, Sentetik Biyoloji, Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi, Doku kültüründe rekombinant protein, Nanobiyoteknolojide son gelişmeler,Moleküler tarım, Biyoyakıt üretimi, 3D Biyobasım, kişisel ilaç tedavileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş : Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi | Ders kitabı ve Ders notları |
2) | Hedeflenmiş Kanser Terapisi | Ders kitabı ve Ders notları |
3) | Kök Hücre Araştırmaları | Ders kitabı ve Ders notları |
4) | Çevre Biyoteknolojisinde son gelişmeler | Ders kitabı ve Ders notları |
5) | Genetiği değiştirilmiş organizmalar | Ders kitabı ve Ders notları |
6) | Sentetik Biyoloji | Ders kitabı ve Ders notları |
7) | Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi | Ders kitabı ve Ders notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Doku kültüründe rekombinant protein üretim | |
10) | Nanobiyoteknolojide son gelişmeler | Ders kitabı ve Ders notları |
11) | Moleküler tarım | Ders kitabı ve Ders notları |
12) | Biyoyakıt üretimi | Ders kitabı ve Ders notları |
13) | 3D Biyobasım | Ders kitabı ve Ders notları |
14) | Kişisel ilaç tedavileri | Ders kitabı ve Ders notları |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell) Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons) İlgili Araştırma Makaleleri |
Diğer Kaynaklar: | Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell) Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons) İlgili Araştırma Makaleleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | ||||||||||||
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | ||||||||||||
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||||||||
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | ||||||||||||
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | ||||||||||||
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | ||||||||||||
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | ||||||||||||
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||||
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | ||||||||||||
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | ||||||||||||
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | ||||||||||||
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | ||||||||||||
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | |
2) | Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | |
3) | Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | |
5) | Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | |
6) | Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | |
7) | Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | |
8) | Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | |
9) | Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | |
10) | Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | |
11) | Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | |
12) | Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | |
13) | Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Alan Çalışması | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 166 |