Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam Kalitesi Kavramı, Değerlendirilmesi ve Sağlıkla İlişkili Yaşam Kalitesinin Önemi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Ders Sunumları |
2) |
Jeneralize, Spesifik ve Hastalığa Özgü Yaşam Kalitesi Ölçekleri |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili Bilimsel Literatür
Ders Sunumları |
3) |
Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
4) |
Sağlıklı Bireylerde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları
Konuya İlişkin Literatür Araştırması |
5) |
Nörolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu (Bilimsel Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
6) |
Kas İskelet Sistemi Problemlerinde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
7) |
Çocuklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon / Bülent Elbasan (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9) |
Kardiyopulmoner Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
10) |
Romatolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Romotolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon (İstanbul Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
11) |
Kadın Sağlığında Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kadın sağlığı ve fizyoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
12) |
Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
13) |
Mesleki Rehabilitasyonda Yaşam Kalitesi
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
14) |
Psikososyal Faktörler ve Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
15) |
Oküpasyonel Denge ve Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
International handbook of occupational therapy interventions (Springer)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. |
|
2) |
Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. |
|
3) |
Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. |
|
5) |
Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. |
|
6) |
Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. |
|
7) |
Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. |
|
8) |
Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. |
|
9) |
Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. |
|
10) |
Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. |
|
11) |
Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. |
|
12) |
Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. |
|
13) |
Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
|