ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003054 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce Dinleme ve Konuşma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Erkan KOLAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sözlü iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Dinleme ve konuşma yeteneklerini geliştirecek ders materyalleri, aktiviteler ve çalışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve tanışma | |
2) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
3) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
4) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
5) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
6) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
7) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
8) | Ara sınav | |
9) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
10) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
11) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
12) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
13) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
14) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
15) | Genel tekrar | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmen tarafından hazırlanan materyaller. |
Diğer Kaynaklar: | Materials prepared by the instructor. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |