ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003051 | ||||||||
Ders İsmi: | Yaşam Kalitesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Sermin DİNÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yaşam kalitesi kavramını, sağlıkta yaşam kalitesini, yaşam kalitesi üzerine etki etkisi olan durumları ve farklı gruplardaki yaşam kalitesini ortaya koymaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; yaşam kalitesi kavramı, yaşam kalitesinin etkileri, sağlıkla ilgili yaşam kalitesi ve yaşam kalitesinin ölçülmesi, uyku ve yaşam kalitesi, iş yaşam kalitesi, kentsel yaşam kalitesi, özel gruplarda yaşam kalitesi (çocuklar ve yaşlılar), kadınların yaşam kalitesi, yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar, hastalık yükleri ve yaşam kalitesi ve ülkelere göre yaşam kalitesi konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | Okuma ve araştırma |
2) | Yaşam kalitesi kavramı, Yaşam kalitesini etkileyen faktörler | Okuma ve araştıma |
3) | Yaşam kalitesinin etkileri | Okuma ve araştırma |
4) | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi ve Yaşam kalitesinin ölçülmesi | Okuma ve araştırma |
5) | Uyku ve yaşam kalitesi | Okuma ve araştırma |
6) | İş yaşam kalitesi | Okuma ve araştırma |
7) | Kentsel yaşam kalitesi | Okuma ve araştırma |
8) | Ara sınav | Okuma ve araştırma |
9) | Özel gruplarda yaşam kalitesi-I | Okuma ve araştırma |
10) | Özel gruplarda yaşam kalitesi-II | Okuma ve araştırma |
11) | Kadınların yaşam kalitesi | Okuma ve araştırma |
12) | Yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar | Okuma ve araştırma |
13) | Hastalık yükleri ve yaşam kalitesi-I | Okuma ve araştırma |
14) | Hastalık yükleri ve yaşam kalitesi-II | Okuma ve araştırma |
15) | Ülkelere göre yaşam kalitesi | Okuma ve araştırma |
16) | Final sınavı | Okuma ve araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | M. Joseph Sirgy (2021). The Psychology of Quality of Life Wellbeing and Positive Mental Health. ISBN 978-3-030-71887-9 Peter M. Fayers & David Machin (2016) Quality of Life The assessment, analysis and reporting of patient-reported outcomes. John Wiley & Sons David Phillips (2006) Quality of Life Concept, policy and practice. Routledge |
Diğer Kaynaklar: | M. Joseph Sirgy (2021). The Psychology of Quality of Life Wellbeing and Positive Mental Health. ISBN 978-3-030-71887-9 Peter M. Fayers & David Machin (2016) Quality of Life The assessment, analysis and reporting of patient-reported outcomes. John Wiley & Sons David Phillips (2006) Quality of Life Concept, policy and practice. Routledge |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 |