Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim kavramının tanımı ve özellikleri. İletişimin farklı alanlarla ilişkisinin değerlendirilmesi |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
2) |
İletişim Türleri (Sözlü, Yazılı…), Bağlamsal İletişim Türleri ve İşlevleri |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
3) |
Kitlesel İletişim, kitle iletişim araçları |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
4) |
Kitle İletişim Kuramlarına Giriş, Egemen Yaklaşımların incelenmesi |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
5) |
Hipodermik İğne, Enformasyon Kuramı, Lasswell’in İletişim Modeli |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
6) |
İletişim Kuramlarında psikolojik, sosyolojik ve teknolojik yaklaşımlar(Mcluhan, Innis...) |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
7) |
Gündem belirleme, Ekme, Eşik Bekçiliği, Kullanımlar Doyumlar kuramları |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Medya ve Eleştirel Yaklaşımlar(Benjamin,Adorno, Horkheimer, Marcuse, Habermas) |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
10) |
Gramsci'nin Hegemonya kavramı ve Althusser'in medya algısı |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
11) |
Yapısalcılık ve Göstergebilim (Roland Barthes...) |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
12) |
Stuart Hall ve Baudrillard üzerine medyanın şekillendirdiği toplumlar |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
13) |
İletişimin, Medyanın ve Kültürün Ekonomi Politiği |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
14) |
Tüketim Kültürü, Popüler Kültür ve Medya |
BOURDİEU P. (2019). Televizyon Üzerine. İstanbul: Sel Yayıncılık
GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi
YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
15) |
Dijitalleşen Medya ve Dördüncü Kuvvetin yeniden doğuşu |
BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları
JENKINS H. (2016). Cesur Yeni Medya. İstanbul: İletişim Yayınları
ÖZGEN E., KARA T. (2016). Ağdaki Şüphe. İstanbul: Beta Yayınları
YENGİN D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları |
16) |
FİNAL |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. |
|
2) |
Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. |
|
3) |
Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular. |
|
4) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır. |
|
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
6) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder. |
|
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
|
10) |
Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır. |
|