HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216002034
Ders İsmi: Entrepreneurship in Nursing
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hemşirelikte Girişimcilik dersi, kendi işini kurmak isteyen öğrencilerin girişimcilik için sahip olmaları gereken kişisel özelliklerinin farkına varmalarını, gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bu yetkinliklerini elde etmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamı, girişimcilik ile ilgili temel kavram ve bilgiyi edinerek, yeni bir iş fikrini geliştirme, yaratıcı sorun çözme tekniklerini öğrenme, pazar araştırması yapma, iş planı öğeleri doğrultusunda plan yapma, finans kaynağını araştırma, yönetsel süreçleri tanımlama ve projenin raporunu oluşturmayı içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Girişimcilik ile ilgili temel kavramları bilir.
2) İş kurma sürecine ilişkin temel bilgileri kavrar.
3) Pazar araştırması yaparak kendi projesinin var olan durumunu analiz eder.
4) Kendi projesine ilişkin iş planını yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimcilik ve Girişimcilik İle İlgili Kavramlar, Girişimciliğin Tarihçesi MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
2) Girişimcinin Özellikleri, Girişimcilik ve Kültür MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
3) Girişimcilik Türleri, Girişimsel Karar Verme Süreci ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimciliğin Avantaj ve Dezavantajları, Girişimcilikte Başarı Faktörleri MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
4) Girişimciliğin Ekonomik Gelişmedeki Rolü, Dünyada ve Türkiye'de Girişimcilik MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
5) Yenilik ve Yaratıcılık MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
6) İş Fikri Geliştirme, İş Fikri Geliştirme Yöntemleri MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
7) Girişimcilik Süreçleri ve Yapılabilirlik MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
8) ARA SINAV MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
9) İş Modeli MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
10) İş Modeli Uygulama MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
11) İş Planı MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
12) Networking, Asansör Konuşması MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
13) Sunum Hazırlama Teknikleri, Yatırımcı Sunumu Hazırlama MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
14) SUNUMLAR Öğrencinin ödev için hazırladığı sunumlar.
15) FINAL SINAVI MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)
Diğer Kaynaklar: MBA Sherry Abernathy, PhD (Author), FAAN Linda Thompson Adams, DrPH, RN (Author), Nursing Entrepreneurship for the 21st Century : Starting a Nursing-Operated Business Paperback, Zip Publishing/The Educational Publisher (January 1, 2011)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 89