Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kalite ve kalitenin tarihsel gelişimi, kalite yönetimi felsefesi ve ilkeleri |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
2) |
Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
3) |
Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması I |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
4) |
Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması II |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
5) |
Sürekli Kalite İyileştirme, Kalite İyileştirme Araçları |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
6) |
Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
6) |
Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
7) |
Kalite Güvence Sistemleri, Kalite Ödülleri |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
8) |
ARA SINAV |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
9) |
Tıbbi Hatalar ve Nedenleri |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
10) |
Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
11) |
Hasta Güvenliği |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
12) |
Çalışan Güvenliği |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
13) |
Türkiye'de Sağlıkta Kalite Standartları I |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
14) |
Türkiye'de Sağlıkta Kalite Standartları II |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
15) |
Dersin değerlendirmesi |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
16) |
FINAL SINAVI |
Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|