HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216002033
Ders İsmi: Quality Management in Health
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırır.
Dersin İçeriği: Kalite ve Kalitenin Tarihsel Gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite, Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması, Sürekli Kalite İyileştirme, Kalite İyileştirme Araçları, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi, Kalite Güvence Sistemleri, Kalite Ödülleri, Ülkemiz Sağlıkta Kalite Standartları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kalite Yönetimi felsefesini benimser
2) Kalite ile liderlik, kurum kültürü ve takım çalışması arasındaki ilişkiyi irdeler
3) Sürekli kalite iyileştirmenin sağlık hizmetlerine katkısını yorumlar
4) Kaliteli sağlık hizmet sunumunda etkin bir şekilde görev alır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kalite güvence sistemlerinin özelliklerini tartışı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalite ve kalitenin tarihsel gelişimi, kalite yönetimi felsefesi ve ilkeleri Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
2) Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
3) Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması I Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
4) Kalite ve Liderlik, Kalite ve Kurum Kültürü, Kalite ve Ekip Çalışması II Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
5) Sürekli Kalite İyileştirme, Kalite İyileştirme Araçları Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
6) Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
6) Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
7) Kalite Güvence Sistemleri, Kalite Ödülleri Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
8) ARA SINAV Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
9) Tıbbi Hatalar ve Nedenleri Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
10) Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
11) Hasta Güvenliği Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
12) Çalışan Güvenliği Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
13) Türkiye'de Sağlıkta Kalite Standartları I Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
14) Türkiye'de Sağlıkta Kalite Standartları II Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
15) Dersin değerlendirmesi Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
16) FINAL SINAVI Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018
Diğer Kaynaklar: Patrice Spath, Introduction to Healthcare Quality Management, Third Edition (Gateway to Healthcare Management) Third Edition, Health Administration, 2018

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 88