HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200111015
Ders İsmi: Physiology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Yeşim ÖZÇATAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders hücre, organ ve sistemlerin fonksiyonları ile temel işleyiş mekanizmasını ele almakta ve klinik bilimler için temel bir baz oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Sinir Sistemi, Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi, Böbrek Fonksiyonları, Solunum Fizyolojisi, Gastrointestinal Fonksiyon, Endokrin Sistem konularının öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Organ ve sistemlerin fonksiyonlarını ve temel işleyiş mekanizmasının anlaşılmasını sağlamak.
2) Gerektiğinde bu sistemlerde patolojik koşullarda oluşan değişiklikleride ele alarak incelenen organ veya sistemlerin fonksiyonlarının daha iyi anlaşılmasını sağlamak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri mesleki hayatta kullanmasını sağlamak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cell Physiology-1 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
2) Cell Physiology-2 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
3) Muscle physiology-1 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
4) Muscle physiology-2 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
5) Blood physiology-1 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
6) Blood physiology-2 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
7) Blood physiology-3 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
8) MIDTERM EXAM
9) Circulatory Physiology-1 (Structure and Excitation of the Heart - Action Potential) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
10) Circulatory physiology-2 (Cardiac Cycle - Heart Sounds) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
11) Circulatory Physiology-3 (Electrocardiogram - Effects of Ions and Temperature on the Heart) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
12) Circulatory physiology-4 (Cardiac output - Regulation of Blood Flow and Blood Pressure - Reflexes) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
13) Respiratory Physiology-1 (Respiratory System Structure - Respiratory Mechanics - Lung Volume and Capacities) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
14) Respiratory Physiology-2 (Pulmonary Circulation and Affecting Factors - Diffusion of Gases in the Respiratory Membrane - Regulation of Respiration) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
15) Course Evaluation 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical.
3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
Diğer Kaynaklar: 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical.
3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76