Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşlanma kavramı, Dünya’da ve Türkiye’de yaşlanma |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
2) |
Yaşlanmanın sınıflandırılması, yaşlanma süreci, yaşlılıkla birlikte görülen değişimler ve yaşlı bireylerin gereksinimleri |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
3) |
Geriatrik rehabilitasyonun prensipleri ve geriatrik rehabilitasyonda ergoterapistin rolü |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
4) |
Geriatrik bireylerde değerlendirmenin önemi ve Motor Beceri ve Fonksiyonellik Değerlendirme |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
5) |
Geriatrik bireylerde bilişin önemi ve Bilişsel değerlendirme |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
6) |
Geriatrik bireylerde yaygın görülen hastalıklarda değerlendirme ve müdahale: Alzheimer |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
7) |
Geriatrik bireylerde yaygın görülen hastalıklarda değerlendirme ve müdahale: Demans |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
8) |
Ara sınav
|
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
9) |
Geriatrik bireylerde yaygın görülen hastalıklarda değerlendirme ve müdahale: Parkinson |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
10) |
Geriatrik Bireylerde Düşme: Düşme için risk faktörleri, ev kazaları, çevresel düzenlemeler ve koruyucu yaklaşımlar |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
11) |
Vaka Sunumu ve Tartışma |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
12) |
Vaka Sunumu ve Tartışma |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
13) |
Sağlıklı ve Üretken Yaşlanma: İyi Yaşlanma Programları |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
14) |
Huzurevi Ziyareti: Uygulama |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
15) |
Huzurevi Ziyareti: Uygulama |
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
16) |
Final sınavı
|
1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational
2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. |
2 |
2) |
Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. |
4 |
3) |
Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. |
4 |
4) |
Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. |
2 |
5) |
Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. |
4 |
6) |
Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. |
5 |
7) |
Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. |
4 |
8) |
Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. |
3 |
9) |
Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
2 |
10) |
Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. |
2 |
11) |
Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. |
3 |
12) |
Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
2 |
13) |
Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. |
2 |
14) |
Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. |
1 |
15) |
Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
3 |