İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 58 |
Ders Kodu: | 1412121010 | ||||||||||
Ders İsmi: | Tasarım Felsefesi ve Estetik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere, tasarım kavramının felsefi altyapısı ile birlikte estetik değerlendirmeler bağlamındaki yerini öğretir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencileri, tasarım disiplini ile felsefi bir zeminde buluşturur. Ders kapsamında öğrenciler, tasarım, sanat, mimarlık, endüstriyel tasarım ve bunların toplumsal hayata etkileri konularında kapsamlı bir anlayış edinmeye yönlendirilir. Aynı zamanda, ders, sınıf tartışmaları ve araştırma ödevleri aracılığıyla öğrencilerin tasarım kavramını tartışabilecekleri bir öğrenme ortamı yaratır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım Felsefesi ve Estetiğe Giriş: Dersin Amacı, Kapsamı, Yöntemi, Temel Kavramlar (Tasarım, Felsefe, Estetik) | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
2) | Tasarım Kavramının Teorik Temelleri | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
3) | Tasarımın Felsefesi Kökeni | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
4) | Tasarım Nedir? (Teoriden Pratiğe) | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
5) | tasarımda insan | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
5) | Biçimin işlevi | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
6) | Tasarımcı Ne yapar? | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
7) | Tasarımın Nesnelleşme Süreci | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
8) | Ara Sınav | yok |
9) | Tasarım-Problem Çözme | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
10) | Estetik Yargı ve Tarihi Süreçte Estetik | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
11) | felsefi düşünmede tasarım kuramları | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
12) | Felsefi Düşünmede Tasarım Kuramları | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
12) | tasarım ve tasarımcı arasındaki ilişki\ tasarım ve kullanıcı arasındaki ilişki | Adorno T.W. (2007). Aesthetics Teory , (Translated by A.Mitchell & V.Blomster) Oxford. Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
13) | Tasarım ve Tasarımcı Arasındaki İlişki/ Tasarım ve Kullanıcı Arasındaki İlişki | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
13) | tasarımda antik çağ ve ortaçağ estetik anlayışı | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
13) | Araştırma sunumları -5 | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
14) | Tasarımda Antik Çağ ve Ortaçağ Estetik Anlayışı | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
14) | tasarımda 17. ve 18. yy. estetik anlayışı | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
15) | Tasarımda 17. Ve 18. Yy. Estetik Anlayışı | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
15) | tasarımda çağdaş estetik anlayışı | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
16) | final sınavı | yok |
16) | Tasarımda Çağdaş Estetik Anlayışı | Aristoteles,(1996) Metafizik, (çev. Ahmet Arslan) 2. Baskı, İstanbul: Sosyal Yayınları. Eco, U. (2006) Güzelliğin Tarihi. Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul: Doğan Publishing. |
Ders Notları / Kitaplar: | Altman, I., 1976. Some Perspectives on the Study of Man-Environment Phenomena. In H.M. Proshansky, W. H. Ittelson, L. G. Rivlin (Eds.), Environmental Psychology; People and Their Physical Settings, Holt, Rinehart and Winston, Inc. Second Edition, 27-36 s. Barnard, M. (1998). Art, design and visual culture: An introduction. Palgrave Macmillan. Bayazıt, N. (2004). Tasarlama kuramları ve metotları. Birsen Yayınevi Baymur,F. 1976. Genel Psikoloji, İnkılap ve Aka Kitabevi, İstanbul Beartalanflfy,L.V.,1968. General System Theory, Penguin Books, George Braziller,Newyork Bielefeld, B. (2021). Adım adım tasarım fikirleri. YEM Yayın. Burnette, C., 1974. The Mental Image and Design, syf 169-170. Cüceloğlu, D., insan ve Davranış, Remzi Kitabevi.2. Basım, istanbul, 1991. Ergüven, A. (2022). İyi tasarım nedir? Humanist Yayınları. Gibson, J., J., The Senses Considered as Perceptual Systems, Cornell University, Boston, USA, 1966. Gür Ş.,Ö., (1996). Mekan Örgütlenmesi, Kare Reklam. Hays, K. M. (2000). Architecture theory since 1968. The MIT Press Ittelson, W., H.,1973. Environmant Perceptionand Contemparary perceptual theory, Seminer Press, syf 10. Jormakka, K. (2021). Adım adım tasarım yöntemleri. (Çev. Z. Yazıcıoğlu Halı). YEMYayın. Kandinsky, W. (2021). Nokta ve çizgiden yüzeye. (Çev. F. Karaküçük). Simurg ArtYayınları. Lang, J., Burnette, C., Moleski, W., Vachon, D. (1974). Designing for Human Behavior: Architecture and The Behavior Sciences, Dowden, HutChingon and Ross Inc., Pennsylvania. Lang, J., (1987). Creating Architectural Theory; the Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design. Van Nostrand Reinhold, New York. Margolin, V. & Buchanan, R. (1996). The idea of design. The MIT Press. Moles, A., (1966), Information Theory and Esthetic Perception (University of Illinois Press,Urbana) Norman, D. (2005). Emotional design: Why we love (or hate) everyday things. BasicBooks. Porteous, J.D. (1996). Environmental Aesthetics: Ideas, politics and planning, s.3-36, Routledge, London Taylor, M. & Preston, J. (2006). INTIMUS: Interior Design Theory Reader. AcademyPress. Tunalı, İ. (2022). Tasarım felsefesi. Fol Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Altman, I., 1976. Some Perspectives on the Study of Man-Environment Phenomena. In H.M. Proshansky, W. H. Ittelson, L. G. Rivlin (Eds.), Environmental Psychology; People and Their Physical Settings, Holt, Rinehart and Winston, Inc. Second Edition, 27-36 s. Barnard, M. (1998). Art, design and visual culture: An introduction. Palgrave Macmillan. Bayazıt, N. (2004). Tasarlama kuramları ve metotları. Birsen Yayınevi Baymur,F. 1976. Genel Psikoloji, İnkılap ve Aka Kitabevi, İstanbul Beartalanflfy,L.V.,1968. General System Theory, Penguin Books, George Braziller,Newyork Bielefeld, B. (2021). Adım adım tasarım fikirleri. YEM Yayın. Burnette, C., 1974. The Mental Image and Design, syf 169-170. Cüceloğlu, D., insan ve Davranış, Remzi Kitabevi.2. Basım, istanbul, 1991. Ergüven, A. (2022). İyi tasarım nedir? Humanist Yayınları. Gibson, J., J., The Senses Considered as Perceptual Systems, Cornell University, Boston, USA, 1966. Gür Ş.,Ö., (1996). Mekan Örgütlenmesi, Kare Reklam. Hays, K. M. (2000). Architecture theory since 1968. The MIT Press Ittelson, W., H.,1973. Environmant Perceptionand Contemparary perceptual theory, Seminer Press, syf 10. Jormakka, K. (2021). Adım adım tasarım yöntemleri. (Çev. Z. Yazıcıoğlu Halı). YEMYayın. Kandinsky, W. (2021). Nokta ve çizgiden yüzeye. (Çev. F. Karaküçük). Simurg ArtYayınları. Lang, J., Burnette, C., Moleski, W., Vachon, D. (1974). Designing for Human Behavior: Architecture and The Behavior Sciences, Dowden, HutChingon and Ross Inc., Pennsylvania. Lang, J., (1987). Creating Architectural Theory; the Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design. Van Nostrand Reinhold, New York. Margolin, V. & Buchanan, R. (1996). The idea of design. The MIT Press. Moles, A., (1966), Information Theory and Esthetic Perception (University of Illinois Press,Urbana) Norman, D. (2005). Emotional design: Why we love (or hate) everyday things. BasicBooks. Porteous, J.D. (1996). Environmental Aesthetics: Ideas, politics and planning, s.3-36, Routledge, London Taylor, M. & Preston, J. (2006). INTIMUS: Interior Design Theory Reader. AcademyPress. Tunalı, İ. (2022). Tasarım felsefesi. Fol Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. | ||||||||||||
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. | ||||||||||||
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. | ||||||||||||
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. | ||||||||||||
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. | ||||||||||||
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. | ||||||||||||
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. | ||||||||||||
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. | ||||||||||||
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. | ||||||||||||
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. | ||||||||||||
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. | ||||||||||||
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. | ||||||||||||
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. | 4 |
2) | Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. | 3 |
3) | Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. | 5 |
4) | Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. | 2 |
5) | Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. | 3 |
6) | Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. | 3 |
7) | Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. | 3 |
8) | Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. | 3 |
9) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. | 1 |
10) | Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. | 2 |
11) | Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. | 2 |
12) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. | 1 |
13) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |